Çin’in en büyük elektrikli araç üreticisi BYD, Kasım ayı satış verileriyle birlikte 2024 yılı hedeflerini aşma yolunda ilerliyor. Şirket, yalnızca hedeflerini değil aynı zamanda Ford ve Honda gibi global rakiplerini de geride bırakmaya hazırlanıyor.
BYD, 2024 yılı için belirlediği 4 milyon araç satış hedefini şimdiden aşma sinyalleri veriyor. Şirket, yılın ilk 11 ayında toplam 3,76 milyon araç teslim ederek güçlü bir performans sergiledi. Kasım ayında 506.804 adet satış gerçekleştiren BYD, yalnızca Çin pazarında değil, dünya genelinde de etkisini artırmaya devam ediyor. Bu yıl büyük bir büyüme hamlesi yapan BYD, üretim kapasitesini artırarak ve devasa bir işe alım süreciyle dikkat çekti. Şirket, üçüncü çeyrekte Tesla’yı geride bırakarak gelirde önemli bir sıçrama yaşadı.
Çin pazarında güçlü konum
Çin Binek Araç Birliği’nin (CPCA) verilerine göre, Ekim ayında BYD’nin Çin pazarındaki payı %16,2’ye ulaştı. Bu oran, 2023 yılındaki %12,5 seviyesinden önemli bir artış gösteriyor. Aynı dönemde, Volkswagen’in Çin’deki iki ortak girişiminin pazar payı ise %14,2’den %12,5’e düştü. Analistler, BYD’nin mevcut büyüme ivmesini sürdürmesi halinde, önümüzdeki 12 ay içinde 6 milyonun üzerinde araç satabileceğini öngörüyor. Şirket, 2025 yılı için de 5-6 milyon araç teslim etmeyi hedefliyor.
Ağustos-Ekim ayları arasında BYD, üretim kapasitesine 200.000 araç ekledi ve otomobil ile parça üretimi için 200.000 yeni çalışan işe aldı. Şirketin toplam çalışan sayısı, 2023 sonunda 703.500 iken, Eylül 2024 itibarıyla yaklaşık 1 milyona ulaştı. BYD, bu dinamik performansı ve yenilikçi yaklaşımıyla sadece Çin’de değil, dünya genelinde de elektrikli araç sektöründeki liderliğini güçlendirmeye devam ediyor.