Görsel iletişim platformu Canva, profesyonel tasarım araçları sunan Affinity’yi bünyesine katarak, Adobe’nin yaratıcı yazılım pazarındaki hakimiyetine meydan okuyor. Bu satın alma, Canva’nın profesyonel araçlar yelpazesini genişletiyor ve kullanıcı tabanını önemli ölçüde artırıyor.
Canva’nın bu stratejik hamlesi, tasarım süreçlerini kolaylaştırmayı ve herkes için erişilebilir kılmayı hedefliyor. Affinity’nin katılımıyla, Canva’nın yapay zeka destekli araç seçenekleri de güçleniyor ve çevrimiçi çalışma alanları sunma konusundaki tekliflerini iyileştiriyor.
Affinity’nin 90 kişilik ekibi, Canva’nın Avrupa’daki varlığını güçlendirirken, fotoğraf düzenleme, yayıncılık ve illüstrasyon yazılımlarıyla tanınan bu platform, Canva’nın görsel iletişim araçları koleksiyonuna önemli bir katkı sağlıyor. Affinity’nin uygulamaları, özellikle Apple Inc.’in yaratıcı ürünlerini tanıttığı sunumlarda yer alıyor ve Canva’nın kurucu ortağı ve COO’su Cliff Obrecht’e göre, bu satın alma “puzzle’ımızdaki son parça” olarak nitelendiriliyor.
Yaklaşık on yıl önce kurulan Canva, grafik profesyonelleri için yazılım sağlayan Adobe’nin uzun süredir devam eden hakimiyetine meydan okuyan en yetenekli rakip olarak büyüdü. Adobe, ürünlerine son zamanlarda yapay zeka özellikleri ekledi, ancak Figma’yı satın alma anlaşması Aralık ayında gerçekleşmediği için hisseleri bu yıl %15’ten fazla düştü.
Canva’nın bu en büyük satın alması, şirketin profesyonel araçlar yelpazesinin genişlemesinde bir dönüm noktası olarak görülüyor. Serif adlı Nottingham, İngiltere merkezli girişim tarafından sorumlu olan Affinity’nin portföyü, Canva’nın yapay zeka destekli araçlarını tamamlayacak şekilde kullanılacak.
Canva, resmi tasarım eğitimi olmayan kişilere yönelik kolay kullanımlı ürünler sunarak pazarda kendine yer buldu. Şirket, yıllık 2.1 milyar dolarlık gelire ulaştı ve 175 milyondan fazla kullanıcıya sahip. Son 18 ayda yeni yapay zeka özellikleri sayesinde 90 milyondan fazla yeni kullanıcı kazandı.
Bu satın alma ile Canva, tasarım yolculuğunun her aşamasında ve seviyesindeki tüm tasarımcılara hitap eden en kapsamlı görsel iletişim araçları koleksiyonunu oluşturma vizyonunu önemli ölçüde güçlendiriyor. Görsel iletişimin dünya çapında ekipler ve organizasyonlar arasında standart hale gelmesiyle, satın alma aynı zamanda Canva’nın kurumsal hedeflerini hızlandırıyor ve profesyonel tasarımcıların Affinity ile tasarımlar ve şablonlar oluşturarak Canva ile organizasyonlar genelinde ölçeklendirmesine olanak tanıyor.