Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), Çin’in önde gelen bir pil üreticisi, elektrikli araçlar (EV) için devrim niteliğinde bir yenilik olan CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis) skateboard platformunu tanıttı. Bu platform, 620 mil (998 km) menzil ve sadece 5 dakikada 186 mil şarj edebilme kapasitesiyle elektrikli araç pazarında yeni bir dönem başlatma potansiyeline sahip.
CIIC platformu, bataryaları, elektrik motorlarını ve temel bileşenleri tek bir platformda bütünleştiren bir teknoloji. Bu yenilik, üretim maliyetlerini ve araç ağırlığını azaltmayı, enerji tüketimini düşürmeyi ve elektrikli araçlardaki yolcu alanını maksimize etmeyi hedefliyor. CATL, bu platformu geliştirirken Hozon Auto ile iş birliği yaparak, Neta markasına ait CIIC destekli modellerin ortak gelişimine odaklanıyor. İlk modelin 2024’ün üçüncü çeyreğinde piyasaya sürülmesi planlanıyor.
CIIC platformunun dayanıklılığı, hem aşırı soğuk hem de sıcak iklimlerde yapılan testlerle kanıtlandı. Bu testlerde platform, 620 mil menzile ulaştı ve hatta -7°C (19°F) gibi sert kış koşullarında menzilin %30 azalmasına rağmen yüksek bir otonomi sunmaya devam etti. Şasi, 62 mil başına 10.5 kWh enerji tüketimi ile verimliliğini gösterirken, 5 dakikada 186 mil menzil ekleyebilme özelliği uzun mesafe seyahatlerini daha cazip hale getiriyor.
CATL’in CIIC platformu, yüksek ve düşük voltajlı sistemler, direksiyon ve fren sistemleri ile şasi alan kontrol cihazlarını içeriyor. Hücreden Şasiye (Cell-to-Chassis – CTC) teknolojisi, bu platformun kapasitelerini daha da artırıyor. CIIC ile donatılmış ilk EV’nin seri üretimine gelecek yılın üçüncü çeyreğinde başlanması, EV teknolojisinin evriminde önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor.
CATL’nin uzun vadeli hedefi ise, kendi EV’lerini üretmek ve otomobil üreticilerinin sadece logolarını eklemelerini sağlamak olabilir. Bu senaryo şu an için pek olası görünmese de, CATL’nin daha fazla şirketi CIIC projesine katılmaya çekip çekemeyeceği merak konusu. Mevcut otomobil üreticileri için önemli maliyet tasarrufları ve hızlandırılmış geliştirme döngüleri sunan bu proje, kendi şasi ve platform araştırma ve geliştirme çalışmalarına ağır yatırım yapmak zorunda kalan geleneksel otomobil üreticileri için cazip olabilir.