Nikkei Inc tarafından yürütülen ve tüm üretim sektörünü kapsayan 19. Çevre Yönetimi Anket sonuçlarına göre, Konica Minolta çevre yönetiminde iki yıl üst üste birinci oldu.
Japon firmalarının çevre yönetimini değerlendiren ve senelik olarak yapılan bu saygın anket, çevre ve iş yönetiminin her ikisi açısından da sürdürülebilirliğe yönelik yapılan girişimleri dikkate alıyor. Ankete toplam 1.737 üreticinin davet edildi ve 413 şirket cevapladı. Çevre Yönetimi Promosyon Sistemde en yüksek skoru alan Konica Minolta, değerlendirmenin geri kalan bileşenlerinde de yüksek puan kazandı. Konica Minolta, bir yandan çevresel etkilerini azaltırken bir yandan da çevresel girişimlerini geliştirmeye devam ediyor. Çevresel girişimler, şirket değerini arttıran çevre yönetimi politikalarını da kapsıyor.
Günlük rutin işlerini yaparken çevresel etkileri azaltma konusunda ve çevre yönetiminde zorluklar yaşayan müşterilerine kendi uygulamalarını anlatan ve tecrübelerini paylaşan Konica Minolta, böylece müşterileri ve geniş toplum kesiminin yararı için de ortak değerler yaratıyor. Konica Minolta açısından enerji ve kaynak tasarrufu, sadece karbon emisyonunun azaltılması için değil aynı zamanda üretim maliyetlerin düşürülmesi için de büyük önem taşıyor.
Konica Minolta gerek ofislerinde gerekse fabrikalarında, dünyanın her tarafındaki müşteri ve tedarikçileri ile çevre teknolojilerini, tecrübesini ve pratik uygulamalarını paylaşıyor. Bu paylaşım, müşteri ve tedarikçilerine fabrikalarındaki enerji tasarrufu sağlayan faaliyetlerini hızlandırmalarında yardımcı oluyor. Konica Minolta ile yapılan bu ortak çalışma, toplumun genelinde çevresel etkinin azaltılmasına da katkıda bulunuyor.
Konica Minolta Çevre Yönetimi
Konica Minolta 2009’da, ürün yaşam döngüsü boyunca CO2 emisyonunu 2005 yılına göre %80 azaltmayı hedefleyen “Eco Vision 2050” adı altında uzun vadeli çevresel vizyonunu ortaya koydu. Orta Vadeli Çevre Planı 2016 fonksiyonu, bir eylem planı olarak, uzun vadeli hedef doğrultusunda ve iş planı ile uyumlu. Orta Vadeli Çevre Planının hedefinde, Yeşil Ürünler (planlama ve geliştirme); Yeşil Fabrika 2 (tedarik ve üretim); ve Yeşil Pazarlama (dağıtım, satış&servis ve tahsilat & geri dönüşüm) olmak üzere üç yeşil faaliyet bulunuyor. Bu faaliyetler tüm dünyada geçerli olmak üzere Grubun işlerindeki her sürecin tümünü kapsıyor.
Konica Minolta, “Giving Shape to Ideas” marka önermesi altında, toplum için hayati olan sürdürülebilir bir dünya şirketi olmayı ve birçok farklı iş kollarında yaşanan sosyal sorunların çözümüne katkıda bulunmayı hedefliyor.
Konica Minolta’nın çevre faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki adresi ziyaret edebilirsiniz:
www.konicaminolta.com/about/csr/environment/