Yakın zamanda yapılan bir araştırma anketi, insanlara gelecekte internet tabanlı bilgilere nasıl ulaşacaklarını düşündüklerini sordu: AI sohbet botları, arama motorlarını büyük bir farkla geçiyor.
Muhtemelen şu anda ChatGPT, Google, Microsoft ve diğerlerinin benzeri AI destekli araçlarının toplumu kökten değiştirme potansiyeline sahip olduğunu biliyorsunuzdur.
Üretken yapay zeka sohbet robotları ve görüntü oluşturucular, birkaç saniye içinde kısa bir metin istemini ödüllü görüntülere, en yüksek notlara layık makalelere, blog gönderilerine, şiire ve hatta işleyen bilgisayar koduna dönüştürebiliyor.
AI destekli araçların bir zamanlar insan emeği gerektiren iş görevlerini yerine getirmesinin iş dünyasının nasıl etkileneceği üzerine çok şey yazıldı. Anlaşılır bir şekilde, AI hakkındaki tartışmanın büyük bir kısmı, içerik oluşturma, müşteri hizmetleri, veri girişi ve hatta bilgisayar programlamayı içeren alanlarda işleri tehlikeye attığı teknoloji üzerinde yoğunlaştı. Ancak başka büyük bir değişiklik yaklaşıyor: Bilgi edinme şeklimizi temel olarak değiştirebilecek ve muhtemelen mevcut reklam destekli internet paradigmasını altüst edebilecek bir değişiklik.
Yapay Zeka cevap almada daha iyi bir yol mu?
Mart 2023’te, yapay zekanın iş yerindeki etkisi hakkında daha fazla bilgi edinmek için çok çeşitli sektörlerde çalışan 642 profesyonelin katılımıyla bir araştırma anketi gerçekleştirildi. Yanıt verenlerden gelecekte internet tabanlı bilgileri nasıl bulacaklarını tahmin etmeleri istenildi. Yapay zeka sohbet robotları (%42) arama motorlarını (%24) açık farkla geride bıraktı.
Kullanıcılar gelecekte web aramaları için sohbet robotlarını kullanma olasılıklarının daha yüksek olacağına inanmakla kalmıyor, aynı zamanda pek çok kişi bunları bugün zaten kullanıyor. Mart 2023’te ankete katılan 10 kişiden neredeyse altısı üretken yapay zeka araçlarını denemişti. Katılımcıların ChatGPT gibi sohbet robotlarını (%56) deneme olasılıkları, Dall-E 2 veya Midjourney gibi metinden görüntüye dönüştürme araçlarına (%20) göre neredeyse üç kat daha fazlaydı.