Citrix kalıcı lisans sahipleri için bir lisanslama planını duyurdu. Bu planla birlikte satıcılar daha büyük müşterilere satılan ürünleri elinde bulundurmayı bırakacak. Bu da satıcılar için kötü bir durum. Satıcı, 2019 yılında yeni kalıcı lisans satışını durdurdu ve bu yüzden de lisans sahipleri yıllar içinde yeni özellikler ya da güvenlik düzeltmeleriyle güncellenen, eski kod üzerinde yerleştirme yapıyorlar.
Citrix, daha öncesinde müşterilerin bakımı reddedilebileceği beklentisi olabileceğini de söylemişti. Elde edilen veriler ise bu değişikliğin müşterilere daha öncesinde bildirildiğini ve iyi sonuçlanmadığını ortaya koyuyor. Citrix ve ana şirketi Cloud Software Group ise henüz konuyla ilgili açıklama yapmadı. Citrix kalıcı lisanslardaki değişikliği ve alıcıların ürünlerini istedikleri bulutta ya da firma içi ortamda çalıştırmalarına imkan veren yeni bir “evrensel lisansı” duyurdu.
Satıcı, çok sayıda müşterisinin hibrit bulutları çalıştırdığı göz önüne alındığı zaman tam da ihtiyaç duyulan şeyin bu olduğunu, evrensel bir lisansın kesinlik gerektiren hibrit lisanslardan daha kolay olduğunu iddia ediyor. Citrix’in kendi hibrit lisansları, kullanıcıların belirlenen süre içerisinde bazı uygulamaları başka bir buluta taşımasını gerektiriyor.
Eğer evrensel ve yaygın bulut sistemlerini sevmiyorsanız da Citrix, kullanıcılara teknik destek avantajlarını almanın birincil yolu olacağını söylüyor. Seçtiğiniz lisans da buradaki diğer lisansta olduğu kadar hızlı bir şekilde güncelleyemeyeceğimiz ya da destekleyemeyeceğimiz anlamına geliyor. Bu konuda da seçiminizi doğru bir şekilde yapmanız gerekecek.
Son olarak şunu da söylemeliyiz: Citrix mühendisliğinin, destek ekiplerine bağlı olduğu öne sürülüyor. Bu da aslında en ilgi çekici olanı. Bu, zor sorunları halletmek için ise çok ideal bir yol değil. Citrix’in yıllar boyunca bu kadar belirsizlik yaşamasının bir sebebi de bu olabilir.