BT Kurumsal Bilgi Sistemleri Berkan Teksöz, CRM aslında her işletmenin sahip olmak istediği bir kavram. Bu kavrama yüklenen anlam ise neredeyse her bir işletmede farklı, diyor ve şöyle devam ediyor: “Kimi müşteri kayıtlarını tutmayı, kimi sepet analizlerini, kimi ise saha satış ekiplerinin müşteri bilgilerini sisteme girmesini CRM’in en önemli parçası, hatta toplamı olarak görüyor. CRM yazılım ile birlikte belli bir kurum kültürünün bir parçası olarak, standardize edilmiş şirket politikaları dahilinde uygulandığında başarıya ulaşabilecek bir yaklaşımdır. Bu bağlamda şirketlerin CRM yazılımı yerine önce CRM hizmeti alması gerektiğini düşünüyorum.”
Teksöz’e göre CRM yazılımları, son yıllarda platform bağımsız olarak geliştirilen ve ‘kiralanabilen yazılım modeli’ olarak sunulan SaaS tabanlı çalışmaya oldukça elverişli. “Bu konuda dünyada çok başarılı örnekler mevcut. Ancak Türkiye’de bulut bilişime güvenlik nedeni ile henüz çok sıcak bakılmıyor. Bu nedenle CRM hizmetini SaaS olarak kullanmak yerine işletmeler şirket içi CRM uygulamalarını tercih ediyorlar. Bu mevcut ERP sistemlerinin CRM modülü olabiliyor ya da çoğu durumda ERP sistemlerine entegre olabilecek bir CRM arayışı içine giriyorlar…” açıklamasında bulunuyor. “Oysa” diyor Teksöz, “Bu uygulamalar veri güvenliği için daha tutarlı bir duruş göstermelerinin yanında senkronizasyon sorunları, veri tutarlılığı, mobil hale getirirken yaşanan zorluklar gibi dezavantajlara sahipler. Ayrıca maliyet analizi yapıldığında bulut çözümlere göre çok daha fazla yatırım, iş gücü ve emek gerektiriyor.”
Bu yazı IT PRO’nun 178. sayısında yayınlandı.
36