Sunduğu çözümlerle Türkiye dahil olmak üzere dünyanın farklı bölgelerindeki 20 ülkede25’ten fazla mobil operatörün 500 milyon fazla abonesine dokunan Defne Telekomünikasyon, son iki yılda özellikle Roaming, OSS ve mobil pazarlama ürünlerinde büyüme yaşadı. Defne Telekomünikasyon Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu, “Roaming ürün grubumuzdan özellikle ülkeler arası sınırlarda abonelerin diğer ülke operatörlerinin iletişim ağına istemeden dahil olmalarını önleyen sistemimiz Border Roaming Controller, OSS ürün grubumuzdan operatörlerin katma değerli servis kalitelerini ve müşteri memnuniyetini arttırmalarını sağlayan ürünümüz VAS Monitoring ile abone onayının alınmasını yöneten ve izinli mobil pazarlama veri tabanı oluşturmaya yarayan Consent Management ve mobil pazarlama ürün grubumuzda da toplu SMS dağıtımının kolaylıkla yapılmasını destekleyen Bulk SMS çözümlerimiz Asya Pasifik bölgesinde ciddi bir büyüme yaşadı” diyor. 1996 yılında kurularak telekom alanında farklı çözümlere imza atmaya başlayan Defne, Haliloğlu’nun saydığı ürün grupları haricinde çağrı tamamlama, mesajlaşma ve filtreleme alanlarında da ürünler sunuyor. Şirketin İstanbul haricinde Birleşik Arap Emirlikleri ve Hindistan’da da ofisleri bulunuyor.
2014 yurt dışı pazar sayesinde iyi geçti
Defne Telekomünikasyon olarak 2014’ü başarıyla tamamladıklarını söyleyen Haliloğlu, özellikle yurt dışında hayata geçirdikleri birkaç projenin bunda önemli etkisi olduğunu ifade ediyor. “Yurt içindeki ekonomik durgunluk iç piyasayı biraz daraltmış olsa da, müşteri portföyümüzün yurt dışındaki genişlemesi sayesinde 2014 yılını büyümeyle kapattık ve öngördüğümüz hedeflerin hepsine ulaştık” diyen Haliloğlu, 2014’te yaşadıkları en olumlu etkinin yeni ülkelerdeki mobil operatörlerden yeni işler alabilmelerinden kaynaklandığına dikkat çekiyor. “Özellikle Orta Asya, Asya Pasifik ve Orta Doğu bölgeleri geçtiğimiz yıl iyi verimler aldığımız bölgeler oldu. Ürün portföyümüze yeni eklediğimiz VAS Monitoring ve Roaming çözümleri bu pazarlarda istediğimiz hedeflere ulaşmamızda bize yardımcı oldu” diye ekliyor.
Toplu SMS ciddi pazar haline geldi
Haliloğlu’nun verdiği bilgilere göre 2014, Türkiye’deki iletişim operatörlerinin bütçe kıstığı bir yıl oldu. Bundan dolayı da yurt içi pazarın kendileri için durgun geçtiğini dile getiren Haliloğlu, pazarda olumlu bir gelişmenin yaşandığına da dikkat çekiyor: “Yurt içinde yaşanan olumlu gelişme Toplu SMS (Bulk SMS) sağlayıcılarının ciddi bir pazar haline gelmesi ve büyümeleri oldu. Defne Telekomünikasyon olarak biz bu büyümeyi olumlu yönde değerlendirdik ve bu pazardan ciddi pay aldık” diyor Haliloğlu.
Yeni düzenleme ile yüzde 60 düşüş olur
5 Kasım 2014 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanarak 1 Mayıs 2015’te yürürlüğe girmesi beklenen “Elektronik Ticaretin Düzenlemesi Hakkında Kanun”un is toplu SMS gönderimlerini olumsuz etkilemesi bekleniyor. Yeni kanunun SMS gönderimini ve sesli otomatik aramaları henüz etkilemediğini söyleyen Haliloğlu, kanunun tam olarak uygulanmasına geçildiğinde ilk evrelerde yüzde 60 oranında bir düşüş yaratacağı tahmininde bulunuyor. “İlk başta izinli gönderim veri tabanları çok geniş olmadığı için ciddi bir düşüş yaşanacak, ancak zaman içinde bu piyasanın getirdiği talep baskısıyla sürekli olarak artışa geçecek” diyen Haliloğlu, “Muhtemelen bir yılın sonunda bu yıl olduğu seviyeyi yakalar” diye konuşuyor. “Özellikle Türkiye’de SMS birim ücretlerinin düşmesiyle birlikte SMS’in mobil pazarlama aracı olarak kullanılması arttı. Birim ücret ciddi anlamda düşmüş olmasına rağmen, operatörlerin mobil pazarlamadan elde ettikleri gelirler arttı” diyen Haliloğlu, izinli veri tabanında gönderimlerin yapılmaya başlamasıyla birlikte alandaki fiyatların yükseleceğine de dikkat çekiyor. Haliloğlu’na göre düzenlemede net olmayan alanlar var. Bu nedenle zaman içinde kanunun tekrar elden geçirileceğini ve mobil pazarlama yapan kurumların lehine değiştirileceğini düşünüyor.
Perakende, mobil pazarlamayı keşfediyor
Defne’nin büyüme yaşadığı bir diğer alan da perakende sektörü. Sektörün mobil pazarlama alanında aktif olmaya başladığını ve hızla yol aldığını söyleyen Haliloğlu, “Büyük ve kurumsallaşmış zincirlerin yanı sıra özellikle hiç tahmin etmediğimiz küçük market zincirleri ve kurumsallaşma yönünde ilerleyen firmalar da mobil pazarlamayı ciddi anlamda etkili kullanıyorlar. Bu firmaların pazarlama bütçelerinde mobil pazarlama artık yerleşti ve her sene artan paya sahip bir gider haline geldi. İndirim kuponlarından tutun da anlık bildirimlere kadar aklınıza gelebilecek muhtelif servisleri kullanıyorlar. Mobil pazarlamayı hem müşteriyi kendilerine çekmek hem de gelir elde etmek için etkili bir yöntem olarak görüyorlar ve kullanımları da gittikçe artıyor” açıklamasında bulunuyor.