Dell, müşterilerinin ve iş ortaklarının hiper birleşik altyapı ürünlerine, kişisel bilgisayarlarına, ağına, sunucularına ve depolama ürünlerine talep üzerine erişmesini kolaylaştırıyor.
Geçtiğimiz günlerde duyurulan APEX Projesi, Dell’in mevcut Dell Technologies On Demand ile Dell Technologies Cloud tekliflerini tek bir çatı altında birleştiriyor. Şirketin amacı ise şirket içi, bulut ve edge iş yükleri için müşterilerine daha istikrarlı bir “hizmet olarak” deneyim sunmak.
Dell’in kurucusu ve CEO’su Michael Dell, sanal olarak düzenlenen Dell Technologies World etkinliğindeki açılış konuşmasında “Artık tüm ürünlerimizi ve hizmetlerimizi bir servis olarak sunmayı taahhüt ediyoruz.” açıklamasında bulundu. Michael Dell daha sonra bir basın brifinginde, APEX ile şirketin ürün ve hizmetlerini “hizmet olarak” sunmak için müşterilerin kullandığı tüm bulutlarda bir araya getirmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.
Dell Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Operasyon Direktörü Jeff Clarke ise APEX’i tüm “hizmet olarak” faaliyetlerin şemsiyesi olarak tanımladı. Clarke, hizmet olarak depolamanın ilk APEX çözümünün ise ilk çeyrekte sunulacağını ve yakın zamanda daha fazla hizmetin geleceğini söyledi.
APEX Projesi’nin merkezinde, isteğe bağlı Dell servislerinin ve iş yüklerinin yönetilebildiği tek bir arabirim sağlayan Dell Tech Cloud Console bulunuyor. Müşteriler Console aracılığıyla, Dell Marketplace’e göz atabiliyor ve ihtiyaçlarını karşılamak için çeşitli bulut servisleri ve hizmet olarak sunulan donanım teklifleri arasından seçim yapabiliyor. Console ayrıca, birkaç basit tıklama ile çeşitli bulut iş yüklerini dağıtmayı, çoklu bulut kaynaklarını yönetmeyi ve maliyetleri gerçek zamanlı olarak izlemeyi mümkün kılıyor.
Dell ayrıca, Cloud Console aracılığıyla yönetilebilen yeni bir “Şirket içi hizmet olarak Depolama” portföyünü önümüzdeki yıl sunacak.