Enerji tedarikçilerinden Dicle EDAŞ, Altyapı Dönüşüm ve Modernizasyon İçin “Oracle Utilities” çözümlerini seçti.
Güneydoğu Anadolu’da faaliyet göstermekte olan ve 6 ilde 1,63 milyon müşteriye hizmet veren Dicle EDAŞ ve Dicle EPSAŞ, teknik nedenlerden kaynaklanmayan kayıplarını azaltmaya, şebekelerini ve çalışma uygulamalarını modernize etmeye yardımcı olması amacıyla Oracle teknolojileriyle birlikte kapsamlı bir operasyonel dönüşüm geçiriyor. Bu dönüşüm ile müşteri hizmetlerinde, sahadaki kaynakların performansında, operasyonel verimlilikte, veri entegrasyonunda, gelişmiş hizmetlerin yenilenmesinde, gerçek zamanlı bilgi paylaşımında ve kesinti süresindeki azalmalarda önemli iyileştirmeler yaşanması planlanıyor.
Dicle EDAŞ ve Dicle EPSAŞ, müşteri hizmetlerine yardımcı olarak müşteri ve fatura verilerini yönetmek ve gelirleri arttırarak değişimlere yanıt verebilmek için “Oracle Utilities Customer Care and Billing” (CC&B) ile konut, ticari ve endüstriyel müşterilerini destekleyecek. “Oracle Utilities Meter Data Management (MDM)” çözümünün hayata geçirilmesiyle birlikte enerji şirketleri, teknik sebeplerden kaynaklanmayan kayıpların yönetimine yardımcı olması için büyük miktarlarda sayaç verilerini toplayabilecek, işleyebilecek ve saklayabilecek. Gerçek zamanlı ve uçtan uca bir çözüm olan “Oracle Utilities Mobile Workforce Management (MWM)” çözümünün hayata geçirilmesiyle birlikte ise Dicle EDAŞ ve Dicle EPSAŞ, sahadaki kaynakların performansını azami şekilde görebilecek ve kontrol edebilecek. Bu çözüm ayrıca operasyonel verimliliği iyileştirmek için tasarlanmış esnek planlama seçenekleri de sunacak.
Sandy Kasırgası sırasında dünyanın en iyi kesinti yönetim sistemlerinden biri olduğunu kanıtlayan “Oracle Utilities Outage Analytics”, ise müşteri hizmetlerini geliştirerek, kesinti sürelerini azaltarak, mevcut bilgi sistemleriyle veri entegrasyonunu sağlayarak ve gerçek zamanlı bilgi paylaşımına imkan tanımak suretiyle hizmetlerin eski haline getirilme çalışmalarının koordinasyonunu iyileştirerek Dicle EDAŞ ve Dicle EPSAŞ’ın operasyonel verimliliklerinin artmasına yardımcı olacak.
Sektörün ticari olarak kullanıma sunulan ilk servis emri otomasyon çözümü olan “Oracle Utilities Service Order Management (SOM)”, servis görevi iş akışlarını müşteri hizmetleri, sayaç yönetimi, çalışma ve varlıklar, şebeke ve analitik uygulamalar gibi birden çok sistemde başlatarak Dicle EPSAŞ ve Dicle EDAŞ’ın operasyonel verimliliklerini arttırmalarına, sorun çözümünü hızlandırmalarına, maliyetleri azaltıp müşteri hizmetlerini iyileştirmelerine yardımcı olmak amacıyla tasarlandı.
Dicle EDAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Memet Atalay, “Elektrik dağıtım hizmeti vermekte olduğumuz 6 ilde kaçak olarak kullanıldığını tespit ettiğimiz yıllık 15 milyar kWh elektriğin maddi karşılığının 6 milyar TL olduğu hesap ediliyor. Biz burada kaçak kullanım ve israfa karşı kararlı ve ciddi bir mücadele içinde olmak zorundayız. Çünkü bu kayıp hem bölge insanının hem de 80 milyonun ekonomik gücüne ve yaşam kalitesine zarar veriyor. Altyapı dönüşümü, modernizasyon, tüm operasyonel işlemlerin sahadan yapılabilir hale gelmesi gibi iyileştirmeler bu kayıpların azaltılmasında önemli rol oynayacak.” dedi.
EMEA Endüstri Strateji birimi Başkan Yardımcısı Martin Dunlea ise “Oracle Utilities çözümleriyle birlikte enerji şirketleri, daha üst düzeyde müşteri hizmetlerine odaklanmalarına, en iyi operasyonel verimliliğe ve güvenilirliğe sahip olmalarına, şebeke yükünü daha iyi yönetmelerine ve şebekenin güvenilirliğini arttırmalarına olanak sağlarken maliyetleri azaltmalarına, iş süreçlerini basitleştirmelerine ve stratejik iş önceliklendirmelerini de hızlıca yürütmelerine yardımcı olacak daha fazla değer elde edebileceklerdir. Oracle Utilities ile birlikte Dicle EDAŞ ve Dicle EPSAŞ’ın, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde enerji ve müşteri yönetiminde yepyeni standartları belirlerken bölgede örnek bir model olacağına da inanıyoruz.