Sony, PlayStation konsolu için bizzat kendi bünyesinde geliştirdiği önemli yarış oyunlarından Gran Turismo Sport (GTS) ile Zürih Üniversitesi ilginç bir çalışmaya imza attı. Genellikle daha gerçekçi kabul edilen bir simülatör olan GTS’te gerçek oyuncular ya da pilotlar yapay zekayı geride bırakmayı başarıyordu. Ancak yeni çalışma ile geliştirilen yapay zeka, artık gerçek yarışçılardan daha hızlı hale geldi. Artık yapay zeka sadece belli bir piste bağlı olarak geliştirilmek yerine dinamik olarak yolun gidişatına göre karar verebiliyor.
İnisiyatif alan yapay zeka
Zürih Üniversitesi’nde yapay zeka çalışmalarıyla tanınan ve projeye büyük katkı sunan Yunlung Song, “GTS’te ortalama olarak yapay zeka en iyi pilotların 10-11 saniye gerisinde kalıyordu. Bu da yaklaşık yüzde 83’lük bir performans eksikliği demekti. Biz de bakış açımızı değiştirerek yapay zekayı yeniden tasarladık. Artık eskisi gibi yüklenen veriye göre uygun bir rota çıkarmak yerine, yapay zeka pilotumuz kendi güzergahını belirliyor. Bunu yaparken de hız başta olmak üzere motor devri, vites sayısı gibi birçok faktörü göz önünde bulunduruyor.”
Özellikle gerçekçi pist modellemeleri ve lastik basınç gibi detayların işlendiği GTS oyununda sağlanan bu başarı hem yapay zekanın hem de e-spor ve otomobil yarışlarının geleceğini beklenmedik şekilde değiştirebilir. Bakalım GO ve satrançtan sonra yapay zeka gerçek pilotların pabucunu dama atabilecek mi?