Oracle’ın araştırması, işletmelerin %62’sinin robot teknolojisini halihazırda uygulamakta olduğunu veya uygulamayı planladığını ortaya koyuyor.
Türk şirketlerinin büyük çoğunluğu halihazırda yenilikçi stratejileri uyguladıklarını veya uygulamaya başlamak üzere çalışmalarını sürdüklerini vurguluyor: %58 oranında robot teknolojisi uygulanıyor veya planlama aşamasında, %61 oranında yapay zeka ile çalışmakta veya çalışmayı planlamaktadır
‘Dördüncü Sanayi Devrimini’, daha bilinen adıyla Endüstri 4.0’ı tanımlayan teknolojiler, bulut altyapılarınca destekleniyor. Oracle’ın Bulut: Endüstri 4.0 adlı raporu, robot teknolojisinden yapay zekaya dek işletmelerin bulutu, yenilikçi stratejilerini geliştirecekleri bir tuval olarak gördüklerini ortaya koyuyor.
Yapılan araştırmada EMEA’daki şirketlerin Endüstri 4.0’a geçişi nasıl yönettikleri incelenmekte ve veri odaklı çağımızda başarılı olmaya devam edebilmek için hangi teknolojilere yatırım yaptıkları açığa çıkarıyor.
İşletmelerin çoğunluğu yenilikçi stratejileri halihazırda uyguluyor veya uygulamaya koymayı planlıyor:
%62’si robot teknolojisini uyguluyor veya veya uygulamayı planlıhyor.
%60’ı yapay zeka ile çalışıyor veya çalışmayı planlıyor.
Birçok şirket ayrıca bu teknolojileri hayata geçirmek için bulut teknolojisine ihtiyaç duyulduğunun da farkında ve %60’ı kurumsal bir bulut platformunun robot teknolojisi ve yapay zeka gibi yeniliklere kuruluşların yatırım yapabilmesi için bir fırsat sunduğuna inanıyor.
Teşvik edici olan nokta, işletmelerin büyük bir çoğunluğunun kuruluşları çapında tek bir entegre bulut modeli geliştirme planlarına devam ediyor olması.
Her ne kadar sadece %8’inin halihazırda mevcut uygulamaları ve yeni platformlar için yürürlükte olan entegre bir bulut modeli olsa da %36’sı bu yıl bir modeli uygulamaya koymakta olduklarını, %40’u ise 2017’de uygulamaya koyacaklarını belirtiyor. Sadece %5’ininse bu tür bir geçiş için planı yok.
EMEA’da IaaS Temel ve Bulut Platformundan sorumlu Kıdemli Müdür Pascal Giraud’ya göre, “Belirsiz bir ekonomik ortama rağmen işletmeler günümüzdeki piyasanın hızı göz önüne alındığında piyasaya ilk çıkan olmanın avantajının geçmiştekinden çok daha fazla olduğunun farkındalar. Uber ve Airbnb gibi dünyanın en başarılı şirketlerinden bazıları, finansal krizin zirve yaptığı bir dönemde kuruldular. Bu da fırsatların hiçbir zaman ortadan kaybolmadığını gösteriyor.
Endüstri 4.0’ın şafağında şirketlerin ya hızlı ya da yavaş kulvarda yer aldıklarını görüyoruz ve entegre bulut altyapılarının yükselişi ise işletmelerin bu rekabette öne çıkmalarını hem kolaylaştırıyor hem de ucuzlaştırıyor.”