Kullanıcıların farklı konular hakkında konuşmak için bir araya geldiği odalar oluşturulan Clubhouse, yalnızca ses içeren ve davetle kullanılabilen bir sosyal ağdır. Elon Musk gibi yüksek profilli kullanıcıları çekmiş olması nedeniyle hızla popülerlik kazanan uygulama, Facebook CEO’su Mark Zuckerberg’ün de dikkatini çekti.
Zuckerberg, sanal ve artırılmış gerçekliğin geleceğinin konuşulduğu “The Good Time Show”a katıldı ve bu katılım, iş insanın uygulamayı kendi şirketi için keşfe çıkması olarak nitelendirildi. Öyle ki, The New York Times’ın bir haberine göre Facebook yöneticileri, çalışanlara benzer bir ürün yaratmalarını emretti.
İyi bir fikir görme, onu elde etmeye çalışma ya da doğrudan uygulama gibi bir geçmişi olan Facebook, Snapchat’in Hikayeler’ini, TikTok’un Reels’ini aldıktan sonra gözlerini şimdi Clubhouse’a dikti. Konuya yakın kaynaklar, Zuckerberg’in uzun süredir sesli iletişim biçimleriyle ilgilendiğini ancak Fireside’ın hala “ilk aşamalarda” olduğunu The New York Times’a söyledi.
Facebook sözcüsü Emilie Haskell ise, “Uzun zamandır insanları ses ve video teknolojileriyle birbirine bağlıyoruz ve bu deneyimi insanlar için iyileştirmenin yeni yollarını araştırıyoruz.” açıklamasında bulundu.