Pratik bir iş yapış modeli sunan operasyonel ve finansal kiralama, hızla benimsenen önemli bir eğilim. Alım ve satım süreçlerini kolaylaştıran bir çözüm olan bu yöntemler, yoğun rekabet ortamında işletmelere önemli avantajlar vaat ediyor.
Toplam sabit sermaye yatırımları içinde Leasing’in payı gelişmiş sanayi ülkelerinde yüzde 20 iken, bu oran Türkiye’de sadece yüzde 2. Finansal ve operasyonel kiralama ihtiyaçlarına yönelik esnek ve kullanımı kolay çözümleri ile kurumlara katma değer sağlayan Asseco SEE, işletmeleri peşin veya kısa vadeli finansman yükünden kurtarıyor.
Leasing sektörünün aktif büyüklüğü, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15 artarak, 40 milyar 460 milyon TL oldu. Deloitte tarafından yayımlanan rapora göre, önemli bir ivme yakalayan leasing sektöründeki işlem hacminin 2018’e kadar 64 milyar TL’ye ulaşması öngörülüyor. KOBİ’ler ve büyük ölçekli kurumlar, avantajlı finansman yöntemleri ile yerli ve yabancı firmalarla rekabette avantaj sağlamak için katma değerli finansman alternatiflerini değerlendiriyor. Finansal kiralama alanında 25 yıllık deneyime sahip Asseco SEE, operasyonel kiralama sektöründe öncü oyunculardan biri.
Finansal kiralama çözümleri ile maliyetler azalıyor
Finansal kiralama çözümlerini tek platform üzerinden hızlı ve esnek olarak yönetmenin mali kayıplarının önüne geçilmesini sağladığını belirten Asseco SEE Satış Müdürü Mutlu Akar, “Yatırım yapmak ve nakit akışı verimli şekilde kullanmak için tercih edilen bu finans yöntemleri, özellikle son yıllarda daha sık kullanılıyor. Dünya çapındaki eğilimlere bakıldığında, leasing işlemlerinin yatırımlardan aldığı payın giderek arttığı gözlemleniyor. Asseco SEE olarak, işletmeleri peşin veya kısa vadeli finansman yükünden kurtarıyoruz. Asseco SEE tarafından Web tabanlı yazılım dilleri kullanılarak geliştirilen LeaseFlex çözümü, kurumların ihtiyaçlarına en uygun cevabı mobil olarak da veriyor. Kurumların beklentileri değiştikçe, LeaseFlex ürünü de bu doğrultuda güncellenebiliyor. Özellikle bankalar gibi çok şubeli veya sahada çalışanları olan firmalarda, mobil cihaz kullanımı ile müşteriye sunulması planlanan hizmetler anlık ve mekân bağımsız şekilde sunulabiliyor. Bu avantaj, rekabeti yüksek bir piyasada mobil cihaz kullanan firmalara, müşteri memnuniyeti ve karlılık olarak yansıyor.” dedi.