BT, on birinci defa, Gartner tarafından Global Network Hizmetleri’nde Sihirli Çeyrek içerisindeki “Liderler Çeyreği” içerisine yerleştirildiğini açıkladı. Ağ Hizmet Sağlayıcıları, Gartner tarafından uygulama becerilerine göre yedi kriter üzerinden ve vizyon bütünlüğü açısından sekiz kriter üzerinden değerlendirilmektedir.
BT ayrıca, üst üste ikinci defa Gartner’ın Pan-Avrupa raporu Network Hizmetleri için Kritik Beceriler kategorisindeki 5 kullanım gerekliliğinin 5’inde de en yüksek puanları kazandı. Bu raporda BT, Genel kullanım gerekliliği için Ürün Puanı (5 üzerinden 4,73) ve Orta büyüklükteki Avrupa Ağı (5 üzerinden 4,78), Büyük Avrupa Ağı (5 üzerinden 4,77), Çoklu ülke Branş Ağı (5 üzerinden 4,80) ve Merkez Kent Omurgası (5 üzerinden 4,65) için kullanım gerekliliklerinin her birinde en yüksek puanı kazandı.
Raporda, BT Global Services de dahil olmak üzere 11 şirket yedi kritik ürün becerisi üzerinden değerlendirildi: yönetilen MPLS VPN’ler, Ethernet Hizmetleri, yönetilen Internet VPN’leri & hybrid WAN’lar, Internet Erişimi, SIP trankları, yönetilen WAN optimizasyonu ve uygulama performans yönetimi ve yönetilen LAN ve WLAN.
Bu yerleştirmeler BT’nin, Gartner, Inc tarafından beşinci kez dış kaynaklı iletişim ve Profesyonel Hizmetler Sihirli Çeyreği’nde Liderler Çeyreğine yerleştirilmesinden üç ay sonra gerçekleşti.
Gartner’a göre küresel seviyede, “küreselleşmenin ve tüketim amacı farklılaşan piyasalarda kullanılan bulut hizmetlerinin gün geçtikçe benimsenmesi sebebiyle küresel network hizmetlerine ihtiyaç duyan firma sayısı artmaya devam ediyor. Firmaların daha fazla bant genişliği için duydukları ihtiyaç bitecek gibi görünmüyor. IT’nin merkezileştirilmesi, buluta adaptasyon ve video, makineden makineye iletişim ve büyük veri gibi uygulamaların sürekli olarak büyümesi bu durumu ortaya çıkaran temel faktörlerdir. İş süreçlerinin artık daimi olarak IT bağımlısı olmaları sebebiyle güvenilirlik ve performans kontrolünün önemi gün geçtikçe artıyor.” Gartner bu kapsamda şöyle belirtiyor: “Liderler Çeyreğindeki firmalar günümüzde iyi bir performans gösteriyor ve piyasayı yönlendirme konusunda açık bir görüşe sahip istikrarlı bir organizasyonu yürütüyorlar. İyi bir hizmet kalitesiyle geniş coğrafyalar boyunca ayrıntılı network hizmet portföyü sunuyorlar. Boyut, coğrafi dağılım ve dikey endüstri açısından çok çeşitli girişimcilerin küresel network ihtiyaçlarına yanıt veriyorlar. Liderler, ulaşabildikleri noktaları genişleterek yeni, sınıfında öncü olan beceriler ve ticari modeller geliştirerek ve bunları geniş çapta uygulayarak piyasanın yönünü belirliyorlar.”
Avrupa açısından da Gartner şunları söylüyor: “Pan-Avrupa network hizmet piyasası, bulut IT hizmetlerinin girişimci seviyesinde kullanımını desteklemek için evrim geçiriyor; hibrid networklerine gittikçe daha fazla odaklanıyor. Girişimci IT ve network liderleri, teknolojiye göre değil, uygulama mevcudiyeti performansı gibi gerekli olan sonuçlara dayanarak kendi Pan-Avrupa WAN hizmet ihtiyaçlarını belirlemelidir. Bunun yanı sıra, her bir konum için bu hedefleri sağlayacak olan hizmet seviyelerini sunabilmek için her bir sağlayıcının becerilerini de değerlendirmesi gerekmektedir.”
BT Global Services CEO’su Luis Alvarez ise elde edilen başarıyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Bu son raporlar, müşterilerimizin ilgisini çekecek. Müşteriler, endüstrideki en güncel trendler hakkında mükemmel bilgiler sunan bu raporları beğeniyle inceliyor; kendi iş hedeflerini geliştirmek için teknolojiyi yeni ve yaratıcı bir şekilde kullanmayı amaçlıyorlar. Konumumuzu sürekli olarak geliştirmek amacıyla Ekim ayında, içerisinde bulutta daha geniş ulaşım ve daha gelişmiş performansın da bulunduğu yeni beceriler ve gelecekte bize çeşitli fırsatlar sağlayacak olan yeni hizmetler duyurduk. Bunun yanı sıra, müşteri deneyimini ve verimliliği artırmak için tasarlanmış portal geliştirmelerine de yatırım yapıyoruz. Önümüzdeki on iki ay içerisinde müşterilerimize standart çözüm olarak sunmayı hedeflediğimiz sanal müşteri ortam ekipmanı (CPE), Network Fonksiyon Sanallaştırması (NFV) veTanımlı Network (SDN) hizmetlerinin deneme uygulamaları ile bir adım ileriye gidiyoruz.”
20