Şirketlerin başarısızlıklarının altında kullanıcı deneyiminin göz ardı edilmesi olduğunu söyleyen Userspots kurucusu ve kullanılabilirlik analisti Mustafa Dalcı, şirketlerin müşterilerine sunduğu deneyimin katma değer sağlayacak şekilde yeniden tasarlanabileceğini aktarıyor.
İnternetin yaygınlaşması ile birlikte e-ticaret siteleri yükselen bir trend yakalarken, birçok şirket ve kamu kuruluşu hizmetlerini online alana taşıyor. Kullanıcıların, internet üzerinde hizmeti alırken deneyimlediklerinin hizmetin tanıtımının, kurumsal yapısının ve etkileyici bir fikir oluşunun önüne geçtiğini söyleyen Userspots kurucusu ve kullanılabilirlik analisti Mustafa Dalcı, çok fazla parlak fikrin başarısız olduğunu gördüğü için Userspots’u kurduğunu söylüyor.
E-ticaretten, bankalara kullanıcı deneyimi
Web siteleri üzerine akademik hayatta yapılan araştırmaları sektörlere bilgi olarak sunmayı hedefleyen Userspots, sadece para kazandıran değil, kullanıcısına dijitalde dokunan her türlü işin sorunlarını analiz ediyor ve çözüm yolları öneriyor.
GSM şirketlerinden, e-ticaret sitelerine, bankalardan kamu kuruluşlarına geniş bir portföye sahip olan Userspots, öğretmenler için akıllı tahta, e-devlet kapısı mobil uygulaması, hastane sitelerinin tasarımı gibi birçok uygulamaya imza atıyor.
Kullanıcı deneyimini test ediyor
Userspots, müşterilerinin web sitelerini veri tabanındaki farklı hedef kitlelerine test ettiriyor. Hizmet alırken kullanıcıların en çok hangi butonları daha işlevsel kullandıklarını, hangi butonların işe yaramadığını gözlerken; sürecin adımlarının kullanıcı için ne kadar kolay ve kullanılabilir olduğunu da araştırıyor.
İnternetten alınan uçak bileti ya da e-ticaret sitesinden verilen siparişin kargolanma sürecinin de iş alanlarına girdiğini söyleyen Dalcı, “Sadece dijital alana odaklı değiliz, müşterilerimize fiziksel alanı da kapsayan bütünlüklü bir kullanıcı deneyimi analizi ve tasarımı sunuyoruz.
Tek bir buton değişikliği 300 milyon dolar kazandırdı
Userspots’un globalden beslenen ve yerelde fark yaratmayı hedefleyen bir şirket olduğunu belirten Dalcı, “Örneğin, Amerika’da biriktirme kültürü var; ancak Türkiye’de insanlar kredi kartının limitine kadar harcayabileceğini düşünüyor. Yurt dışında kredi kartına taksit uygulaması yok ama biz burada bunu göz önünde bulundurmak zorundayız. O yüzden, global gelişmeleri takip ederken, onları yerele nasıl inovatif bir şekilde yansıtabiliriz bunun üzerinde çalışıyoruz.” diye konuştu.
Şirketlerin Userspots danışmanlığı ile katma değer kazanmaya başladığını vurgulayan Dalcı, finans ve bankacılık tarafında gerçekleştirdikleri tasarım ile bankacılık işlemlerini yüzde 30 – 70 arasında kısaltabildiklerini belirtti.
Kullanıcı deneyimi analizi, çözüm önerileri ve tasarımındaki en ufak faktörlerin bile büyük faydalar sağlayabileceğini söyleyen Dalcı sözlerini şöyle sürdürdü: “ABD’de bir e-ticaret sitesi “Kaydet” butonunu “Devam Et” şeklinde değiştirerek 300 milyon dolar kar elde etti. Kaydet butonu, kullanıcılarda gizli bilgilerinin internette depolanacağına dair bir algı oluşturduğu için alışverişten vazgeçirebiliyor. Bu ve bunun gibi önemli detaylar, yalnızca kullanılabilirlik analizi ile ortaya çıkıyor.”