Uluslararası Veri Kurumu (IDC) tarafından yayınlanan son verilere göre, giyilebilir cihazlar piyasası, 2024’ün ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre %8.8 büyüdü. Ancak, bu beşinci ardışık çeyrek boyunca düşen ortalama satış fiyatlarına (ASP) doğru bir kayma yaşanıyor.
Alıcılar, premium modeller için fazladan para harcamanın pek mantıklı olmadığını düşünüyor ve genellikle orta seviye ve giriş seviyesi cihazlara yöneliyor. Bu nedenle ortalama satış fiyatları düşüş gösteriyor. Ancak gelişmiş sensörler, örneğin kan basıncını veya glikozu ölçebilen sensörler piyasaya çıktığında, premium modellerin popülerliğinin artabileceği öngörülüyor. Bu arada, küçük bölgesel markalar, düşük maliyetli ürünleriyle popülerlik dönemi yaşıyor.
Bireysel markalara baktığımızda, Apple hala lider konumda, ancak pazar payı belirgin bir şekilde azaldı (yıllık bazda neredeyse %19 düşüş). Analistler, satış yasağı ve sonraki özellik kaldırma nedeniyle bu düzensizliği Apple’a bağlıyor, ancak kısmen Apple’ın da sorumluluğu var.
Giyilebilir segment, sadece akıllı saatler değil, aynı zamanda kulaklıkları da içeriyor ve Apple’ın ne zaman yeni kulaklık çıkardığını hatırlıyor musunuz? AirPods 3. nesil 2021’in sonlarında, AirPods Pro 2. nesil ise 2022’nin sonlarında çıktı. AirPods Max ise daha da eski, 2020’den kalma.
Xiaomi hızla büyüyor ve yıllık bazda neredeyse %44 artış gösteriyor. Şirket her zaman taze ve uygun fiyatlı ürünler sunuyor ve Wear OS’a geri dönüşü oldukça başarılı oldu. IDC’ye göre Xiaomi şimdi Wear OS üreticileri arasında üçüncü sırada. Huawei, Samsung’u üçüncü sıradan itti.
Bu, şirketin akıllı telefon işindeki canlanmasına bağlanıyor ve bu durum giyilebilir bölümünün de şansını artırmış gibi görünüyor. Samsung’un Galaxy Fit3 modeli düşük fiyatı sayesinde popüler oldu, ancak Galaxy Watch satışlarının düşüşünü dengelemek için yeterli başarıyı sağlamadı. En azından Samsung’un %13’lük büyümesi hala endüstri ortalamasının (%8.8) üzerinde.
Beşinci sırada ise Imagine Marketing bulunuyor. Belki bu markayı duymamış olabilirsiniz, ancak “boAt” markasını duymuş olabilirsiniz. Kulaklıkları iyi gidiyor (%17.5 artış), ancak akıllı saatler büyük bir düşüş yaşadı (%61.3 düşüş).
Bir Yorum