Küresel giyilebilir cihaz pazarı, COVID-19 salgını nedeniyle diğer pek çok sektörü etkileyen ekonomik zorluğa rağmen, 2020 boyunca özellikle dirençli oldu. GlobalData’nın yeni araştırmasına göre, COVID-19 döneminde artan giyilebilir cihaz kullanımıyla pazarın, 2019 yılındaki 27 milyar dolarlık hacminden 2024 yılına kadar 64 milyar dolara çıkması öngörülüyor.
Giyilebilir cihazlarındaki bu artışın arkasında hastalık izleme yetenekleri, semptom tahmini ve hasta izleme dahil olmak üzere virüse karşı mücadeleye yardımcı olan birden fazla yeni giyilebilir işlev ilişkilendirilebilir.
Genel pazarın büyümesine rağmen, en tanınmış segment olan akıllı saat COVID-19 salgınından bu yana düşüş gösterdi. GlobalData, salgının neden olduğu üretim gecikmeleri nedeniyle 2020 yılında sevkiyatların yıllık bazda %9 azalacağını öngörüyor. Ek olarak, akıllı saat gelirleri aynı dönemde %10 azalacak.
GlobalData’ya göre, özel tıbbi amaçlı giyilebilir cihazlarla karşılaştırıldığında, genel kitleye yönelik akıllı saatler pandemiye bağlı ekonomik durgunluğa karşı daha savunmasızdır. Çoğu tüketici şu anda akıllı saatlerde önemli bir değer görmüyor çünkü akıllı saatlerde bulunan işlevlerin çoğu zaten akıllı telefonlarda bulunabiliyor. Bununla birlikte, mevcut düşük penetrasyon oranı, önümüzdeki yıllarda büyüme için bolca alan olduğunu gösteriyor.
Bir GlobalData analisti, giyilebilir cihazlar pazarına sağlık izleme işlevselliğinin eklenmesinin, segment için önemli bir uzun vadeli avantaj olacağını söylüyor. Analiste göre, artan talep ve işlevsellik, geniş kapsamlı faydaları için tüketicilere ve çalışanlara giyilebilir sağlık teknolojisi tedariğinde sigortacıların ve şirketlerin dikkatini çekti. Sonuç olarak, giyilebilir teknoloji pazarı öngörülebilir gelecekte güçlü bir şekilde büyüyecek.