Google Analytics Davranış Aracı
Davranış aracı sitenizi ziyaret eden kullanıcılarınızı anlamanıza yardımcı olan bir araçtır. Raporlama > Davranış > Davranış Akışı seçeneklerini kullanarak ziyaretçilerinizin sitenizi ziyaret ettikten sonra görüntülendiği sayfalara dair detaylar edinebilirsiniz. Davranış Akışı ile sunulan veriler sayesinde ziyaretçilerinizin sitenizde daha fazla kalmasına ve sitenizden daha çabuk ayrılmasına neden olan içerikleri belirleyebilirsiniz.
Google Analytics Açılış Sayfaları (Davranış > Site İçeriği > Açılış Sayfaları) ile ziyaretçilerinizin sitenize en sık giriş yaptığı sayfaları belirleyebilir ve bu sayfalarda ne tür davranışlar ortaya koyulduğunu izleyebilirsiniz.
Örneğin, blog gönderilerinizden herhangi birisinin en çok giriş yapılan, düşük hemen çıkma oranına ve yüksek ortalama oturum süresine sahip olduğunu fark etmeniz durumunda gönderinin konusunu ziyaretçilerinizin en çok ilgisini çeken konu olduğunu belirleyerek bu yönde içerikler oluşturabilirsiniz.
Google Analytics Dönüşümler
Dönüşümler aracı Google Analytics üzerinde yer alan ve sitenizdeki dönüşüm süreçlerini yakından takip etmenizi sağlayan en kritik araçlardan birisidir. Nitekim, Google’a göre dönüşüm “birisinin reklamınıza tıklaması ve sonrasında satın alma veya cep telefonundan çağrı yapılması gibi değer ifade eden herhangi aksiyonu yerine getirmesi ile meydana gelen” bir süreçtir.
Wired SEO kurucusu Clint Henderson, Dönüşüm özelliğinin Web site ziyaretçileriyle ilgili hedefler belirlenmesini ve belirlenen hedeflerin takip edilmesini mümkün hale getirdiğini belirtiyor. Dönüşüm aracı üzerinden takip edebileceğiniz aksiyonlar arasında e-ticaret satışı, bülten kaydı ve iletişim formunun kullanılması gibi konular olabilir.
Henderson’a göre dönüşümlerin takip edilmesi bütün olarak web sitesi başarısının ölçülmesine yönelik çalışmalar için kritik öneme sahip. Dönüşüm aracı üzerinden sunulan verilerle hangi hedeflere ulaşılabildiğinin belirlenebileceğini dikkat çeken Henderson, bu sayede şirket veya pazarlama anlamında önemli veriler edinilebileceğini belirtiyor. Örneğin, dönüşüm oranlarını takip ederken mobil platformlarda düşük dönüşüm oranlarına sahip olduğunuzu fark etmeniz halinde sitenizin mobil görünümüyle ilgili iyileştirmeler yaparak mobil platformlardaki dönüşüm oranlarınızdaki değişiklikleri takip edebilirsiniz.
Dönüşüm aracını Raporlama > Dönüşümler bölümündeki hedefler, e-ticaret, çok kanallı huniler ve ilişkilendirme seçimleri üzerinde kullanabilirsiniz.
Google Analytics Konusundaki Soru ve Sorunlarınız İçin Ücretsiz Yardım
Yeni Google Analytics kullanıcıları ücretsiz çevrimiçi kursların yer aldığı Google Analytics Academy (https://analyticsacademy.withgoogle.com/) ile Google Analytics konusunda pek çok ana bilgiyi edinebilirsiniz. J-I.T Outsource şirketinde dijital kimlikten sorumlu Başkan Yardımcısı Beth Bridges, giriş bilgilerinin yer aldığı sağ üst köşedeki bağlantıdan erişebilecek Google Analytics Yardım Merkezi’nin Google Analytics ile ilgili bilgi edinilebilecek bir diğer kaynak olduğunu söylüyor.
Her Şeyi kafada bitirerek başlamak
Yeni Google Analytics kullanıcılarının belirli bir hedefe odaklanmak ya da Stephen R. Covey’in “Oldukça Etkin Çalışan Kişilerin 7 Alışkanlıkları” kitabında söylediği gibi “her şeyi kafada bitirdikten sonra çalışmalara başlama” felsefesini benimsemek önem arz ediyor. Lake One Digital şirketinin kurucusu ve CEO’su Ryan Ruud, web sitenizden beklenenlerin kayıt altına alınması halinde cevapların Google Analytics ile bulunabileceğini söylüyor ve ekliyor: “Ulaşmak istediğiniz sonucu daha net anlamanız halinde Google Analytics çok daha kolay ve eğlenceli hale gelecektir.”