Bulut Kanalları Analiz Hizmeti’nde analist firması Canalys, sektöre özgü çözümlere, temel müşterilere, teknoloji ortaklıklarına ve sektördeki genel stratejilere bakarak perakende ve e-ticaret sektörlerindeki en iyi bulut hizmeti sağlayıcılarının performansını değerlendirdi.
Google Cloud, perakende penetrasyonunu hızlandırmak için agresif bir şekilde işe alım yapıyor ve dünya çapında sistem entegratörü iş ortaklıkları kuruyor. Canalys, “Google Cloud’un müşteri portföyünde Costco, Almanya merkezli Metro ve Target dahil olmak üzere dünyanın önde gelen perakendecilerinin birçoğu bulunuyor. Google Cloud, reklamcılık ve aramadaki gücünü kullanarak perakende müşterilerine bilgi işlem ve depolamadan çok daha fazlasını sunabiliyor. COVID-19 salgını, perakendeyi önemli ölçüde etkiledi. Pek çok perakendeci, e-ticaret yeteneklerine güvenerek uyum sağladı. Çevrimiçi geçiş yapamayanlar büyük ölçüde zorlandı. E-ticaret talebi arttıkça perakendeciler, işlerini desteklemek, büyütmek ve onları temel teknolojilerle donatmak için bulut hizmeti sağlayıcıları arıyor. Güvenilir bir bulut hizmeti sağlayıcısı yalnızca bilgi işlem ve depolama sağlamakla kalmaz, aynı zamanda perakendeye özgü çözümler ve destek ekipleri de sağlar.” diyor.
Canalys araştırma analisti Blake Murray, perakendecilerin bulut hizmeti sağlayıcılarının kendilerini sadece büyüyerek değil, aynı zamanda platform yenilikçiliğini artırarak da destekleyebileceğine dair kanıta ihtiyaçları olduğunu söylüyor. “Uzman destek ekiplerine ve onun adına yenilik yapan ortaklardan oluşan bir ekosisteme sahip bir sağlayıcı, müşterilere ilişkide güven veriyor.” diye açıklıyor.
Microsoft Azure, AWS ve Alibaba Cloud, perakendecilere hizmet verme yeteneklerinde gelişmiş olarak derecelendirildi. Azure, kuruluşlar arasında iyi bir şekilde konumda ve iş ortağı ağı aracılığıyla 2 binden fazla perakendeye özgü uygulama sunuyor. AWS ise perakende alanında uzun süreli bir deneyim ve bir iş ortağının teknik yeterliliğini ve müşteri başarısını doğrulayan benzersiz bir perakende uzmanlık programı sunuyor. Amazon, genel olarak perakende sektörü için önemli bir rakip olmaya devam ediyor.
Alibaba Cloud, Avrupa ve diğer pazarlarda altyapı ve ortaklıklar kurmak için Çin’deki hâkim varlığından itibaren genişliyor. Ancak Çin ile batı arasında devam eden bölünme, Alibaba’nın bazı ülkelerde ilerleme kaydetmesini zorlaştıracak.