Mart 2019’da duyurulan Stadia, kullanıcıların Google’ın veri merkezleri üzerinden oyun akışı gerçekleştirmesine olanak tanıyarak üst düzey donanıma sahip olma ihtiyacını ortadan kaldırıyor ve kullanıcıların mobil cihazlar, dizüstü bilgisayarlar ve akıllı TV’lerde üst düzey oyunlar oynamasına imkan veriyor. Mevcut oyunlar hizmet üzerinde çalışacak şekilde uyarlanabilse de Google, Stadia için oyunlar geliştirmek üzere Montreal ve Los Angeles’ta kendi oyun stüdyolarını da kurdu. Arama devi bu stüdyolar için kapatma kararı aldı.
Google Stadia’nın başkan yardımcısı ve genel müdürü Phil Harrison bir blog gönderisinde duyuruyu, Stadia’nın bir platform olarak geleceğine odaklanan bir aksiyon olarak yorumladı. Harrison, “2021’de, oyun geliştiricilerinin ve yayıncıların platform teknolojimizden yararlanmalarına ve oyunları doğrudan oyuncularına sunmalarına yardımcı olmak için çabalarımızı genişletiyoruz. Tamamen Stadia’nın gelişmiş teknik altyapısı ve platform araçları üzerine kurulu bir oyun çözümü arayan iş ortaklarıyla çalışmak için önemli bir fırsat görüyoruz.” dedi. Harrison, ortaklıklar geliştirmeye odaklanma nedeniyle Google’ın yakın vadeli planlanan oyunların ötesinde özel içerik geliştirmeye daha fazla yatırım yapmamaya karar verdiğini belirtti.
Şirket içi oyun geliştirmeyi bırakma kararının yanı sıra, bu konuda görevli olan Stadia Games and Entertainment’ın başkanı Jade Raymond da Google’dan ayrılıyor. Associated Press, Google’ın toplam işten çıkarma sayısını açıklamadığını ancak oyun geliştirme bölümündeki personelin çoğunun başka rollere taşınacağını söylediğini bildirdi.