Google’a Fransa’dan büyük ceza

Antitröst-haksız rekabet nedeniyle Google, Fransa'da tam 593 milyon dolar para cezasına çarptırıldı. Bu Google'ın aldığı en büyük cezalardan biri oldu.

Yapılan açıklamada, Google’ın belirlenen kural ve yasaları birden fazla kere ihlal ettiği ve uyarılara rağmen durumun düzeltmediği iletildi. Antitröst Ajansı Başkanı Isabelle de Silva şunları söyledi: “Düzenleyici bir şirket için yükümlülükler getirildiğinde, her kural titizlikle uyulmak zorundadır ancak yapılan araştırmalar sonucu Google için bunun böyle olmadığını gördük.”

Google bu kurallara uymadığı için 500 milyon € (593 milyon $) para cezasına çarptırıldı. Arama devi önümüzdeki iki ay içinde yayıncılara tazminat teklifleri sunmazsa, günlük 900.000 Euro’ya (1,1 milyon $) kadar ek cezalarla karşı karşıya kalacak. Bu kuralların Nisan 2021’de ihlal edildiği ortaya çıktı.

Bu, bir şirketin kararlarından birine uymaması nedeniyle Fransa’nın rekabet gözlemcisi tarafından verilen şimdiye kadarki en büyük para cezası. Google ve Facebook gibi teknoloji devleri ile haber yayıncıları arasında devam eden bir telif hakkı savaşındaki en son gelişme olarak kayıtlara geçti.

Google, Salı günkü karardan dolayı “fazlasıyla hayal kırıklığına uğradığını” söyledi. Şirket sözcüsü şunları ekledi: “Tüm süreç boyunca iyi niyetle hareket ettik. Para cezası, bir anlaşmaya varma çabalarımızı ve haberlerin platformlarımızda nasıl çalıştığı gerçeğini görmezden geliyor. Bugüne kadar Google, komşu haklara ilişkin anlaşmaları açıklayan tek şirkettir. Ayrıca AFP ile küresel bir lisans anlaşmasını ve basın yayınları için komşu haklarının ödenmesini içeren bir anlaşmayı sonuçlandırmak üzereyiz.”

Bu yılın başlarında Google, Fransız yayıncılarla büyük bir dijital telif hakkı anlaşması yapmayı kabul etti. Bu anlaşmanın bir parçası olarak, Fransa’nın basın ittifakı üyeleriyle haklar ve News Showcase adlı yeni bir hizmete erişim için bireysel lisanslar üzerinde pazarlık yapacaktı.

Ancak Fransa’nın rekabet kurumu, basın için “komşu haklar” kapsamındaki içeriğin mevcut kullanımları için ücrete ilişkin bir tartışmayı içermediğini söyleyerek buna itiraz etti. Ayrıca, Google’ın basın görsellerinin kullanımını dahil etmeyi reddederek medya ile görüşmelerinin kapsamını kısıtladığını da ekledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu