Google’ın yeni bir güncellemesi ile kullanıcılar, Mart ayından itibaren çeşitli Google uygulamalarında oluşturulan görevlerin tamamını Google Tasks üzerinden yönetebilecekler. Google Asistan ve Takvim uygulamalarında oluşan hatırlatıcıları otomatik olarak Görevler’e taşınacak. Ancak isteyen kullanıcılar bu uygulamayı daha önce kullanarak taşımayı tamamlayabilirler.
İşlemler bittikten sonra kullanıcılar, Gmail ve Takvim gibi Google Workspace uygulamalarına da erişebilecekler. Ayrıca bu uygulamalardan görev de oluşturabilecek. Özellikle çok çalışanlı firmalar Google üzerinden ortak alan açarak belge paylaşımı ve koruması yapıyor. Bu noktada özellik, fazlasıyla işe yarıyor olacak.
Bu yeni güncelleme ile, bir e-postayı daha sonra almayı kendinize hatırlatmak için diğer sekmelerle geçiş yapmanız da gerekmeyecek. Böylece acil bir e-postayı zaman kaybetmeden hemen yanıtlayabileceksiniz. Bunların hepsini görev listenize eklemek için bir düğmeye basmanız yeterli olacak.
Bütün bu özellikler, Gmail ve diğer uygulamalarda oluşturulanların yanında, Google Görevler içerisinde yer alacak. Görevlerin tamamını birbirinden ayırmak ve organize etmek istiyorsanız, birden fazla liste oluşturmak için de Google Görevler içerisinde istediğiniz özellikleri bulacaksınız. Ama yine de yapılan güncellemeyle birlikte Google Görevler ve Hatırlatıcılar sisteminde hala bazı sorunlar olduğunu söylemek gerekiyor. Bu sorunların ise zamanla çözümlenmesi bekleniyor. Google açıklamalarında bunlarla ilgili çalışmalar yaptıklarını da belirtiyor.
Google, 6 Mart 2023 tarihinde Hatırlatıcıları Görevler kısmına taşımaya başlayabilmeleri için kişisel hesap kullanıcılarına bilgileri göndermeye başlayacak. Yöneticilerin ise geçişten sonra görevleri yönetmek için Asistan’ı kullanmaya devam edebilmeleri için de Arama ve Asistan kullanıcılarının ayarlarını değiştirmeleri gerekecek. Ayrıca işletmeler, kullanıcıların Asistan ve Takvim hatırlatıcılarını dışa aktarabilmeleri için Google Paket Servisi’ni etkinleştirmeyi de unutmamalı.