Bir Hewlett Packard Enterprise şirketi olan Aruba, kurumsal müşterilere ağ altyapılarını nasıl elde edip destekleyebilecekleri konusunda daha fazla esneklik ve seçenek vermek için, yeni ağ satın alma ve tüketim modellerini duyurdu.
Mobil teknolojilerin ve Nesnelerin Interneti’nin (IoT) pazara hızlı çıkışları, BT ağ altyapılarında olan gereksinimleri de hızlandırdı. Yenilenme çevrimleri yıllar yerine aylarla ölçülen ağların, kurumsal seviyede güvenliği en üst düzeyde etkin bir şekilde uyarlaması ve sağlaması için, BT organizasyonları gerektiren dijital servislerle karşı karşıya olan bir dizi son kullanıcı ve kuruma destek vermesi gerekir.
BT operasyonları ve harcamalardaki öngörülemezliği ortadan kaldırmak için Aruba, Mobile First Platform ile yazılım temelli bir yaklaşım getiriyor. Böylece BT organizasyonlarının, ortaya çıktıkça yeni gereksinimlere hemen yanıt vermesine, sermaye yatırımlarını en aza indirmelerine ve rekabet avantajını sürdürmelerine izin veriyor. Müşteriler, önemli iş ortaklarından Wi-Fi, BLE, kablolu ve WAN bağlantısı, danışmanlık, destek ve teknoloji servisleri için aldıkları Aruba’nın programlanabilir BT ağ ürünleri portföyü ile, ağlarını sağlama ve yönetmeleri için özel seçeneklerden yararlanıyorlar.
Yeni ağ altyapısı satın alma ve tüketme modelleri
Yazılımla Tanımlanan Ağ (Software Defined Networking -SDN) ve buluttan yönetilen WLAN’dan oluşan bir-Servis-olarak-Ağ (NaaS) pazarının önemli oranda büyümesi bekleniyor. IDC, global kurumsal SDN pazarının 8.7 milyar dolara kadar büyüyeceğini1 ve global buluttan yönetilen WLAN pazarının da 2018’de 2.5 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyor2. Artan otomasyon, veri analitiği, IoT ve BT altyapı planlarını etkileyen güvenliğe yapılan yeni vurgu gibi önemli trendlerle birlikte çoğu organizasyon, BT elemanları üzerindeki iş yükünü en aza indirmeye ve harcamaları da büyük sermaye yatırımlarından öngörülebilir operasyonel harcamalara kaydırmaya çalışıyorlar.
Bir Hewlett Packard Enterprise şirketi olan Aruba’nın İş & Kurumsal Gelişim’den sorumlu Başkan Yardımcısı Peter Cellarius, “Bulut yaklaşımı, teknolojiyi gerektiğinde servis olarak satın alabilme beklentisinden destek görmüştür. Bir-Servis-olarak-Ağ, temel olarak iletişim servislerini satın alma ve tüketmenin yeni bir yolu olarak, pazardaki bu değişimi karşılıyor. Bugün bir işbirliği grubu olarak başlayarak, gittikçe genişleyen müşteri tabanımıza hazır hale getirmek için abonelik ürünlerimizi genişleteceğiz” dedi.
HPE Technology Services ve aralarında Accenture ve Deloitte’in de yer aldığı önde gelen iş ortaklarının HPE Finansal Servisleri ile işbirliği yapması sonucu organizasyonlar, OpEx’e dayanan bir NaaS modelini kullanarak değişen ihtiyaçlara hızla tepki verebiliyorlar. Bu model, organizasyonların kullanışlı gerçek zamanlı öngörüler yoluyla IoT için güvenli bağlantılar ve iyileştirilmiş kullanıcı deneyimleri sağlayan, yeni iş uygulamaları için tasarlanmış olan en modern ağ altyapısını hemen kullanmalarına izin veriyor.
Kurumsal müşteriler için önemli kazançlar şunlardır:
-Teknoloji ve kaynakların daha iyi kullanımı – Bir NaaS modeli ile kurumlar, ek eğitim veya görevlerle dahili BT kaynaklarına yük getirmeden son teknolojiyi dağıtabiliyor ve kullanabiliyorlar. Böylece BT birimlerinin iş önceliklerine odaklanmasına da izin veriliyor.
-Bir operasyonel harcama modeline geçerek maliyetleri düşürme olanağı – Kurumlar, bütçe süreçlerini basitleştirmek için sermaye yatırımlarını azaltabilirler, ağ satın alma, yönetme ve operasyonel maliyetleri daha iyi tahmin edip yönetebilirler.
-Ağın ölçeklenebilirliği, esnekliği ve teknoloji çevriminin iyileştirilmiş yönetimi –Servis dağıtan bir sistem gibi çalışan ağ ile organizasyonlar, ağları büyüdükçe onu ölçekleyebilir, BYOD, IoT, güvenlik, lokasyon temelli servisler ve proaktif yönetim gibi yeni servisleri kolaylıkla ekleyebilirler.
Accenture İdari Yöneticisi Eric Brown, “Accenture’un NaaS çözümleri, bugün pazarda teknoloji başlatıcısı olarak nitelendirilebilir. Pek çok Uyarlanabilir Ağ dağılımımızda ölçülebilir kazançları gösterdik. Accenture’un, yüksek niteliklere sahip personelle desteklediği dünya klasmanındaki dönüşüm ve yönetim servisleri, pazarda dağıtım yeteneklerimizi farklılaştırmaya devam ediyor. Ağınızın sınırlarında güvenliği uygun maliyetlerle sağlayabiliriz, böylece kesintisiz bir işbirliğine izin verebilir ve kullanıcı deneyimini iyileştirebiliriz. Bu sicil bize önemli müşterilerin kazanımı şeklinde dönüyor” diyor.
Deloitte Consulting LLP İdari Yöneticisi Shawn Lund, “Diğerlerinin yanı sıra perakende sektörü, muhtemelen NaaS’ın benimsenmesinde liderdir. Kesintisiz dijital alışveriş deneyimi sağlama konusunda perakendeciler üzerinde baskı sürerken, BT altyapılarının da tüketici harcamaları ile esnemesi gerekiyor. Yoğun sermaye yatırımının yapıldığı bir altyapıya bağlı kalırlarsa, değişen pazar gerçeklerine ayak uydurmak için esnek olamayacaklardır. NaaS, işin getirdiği her zaman değişen taleplere göre bir şirketin ağ kapasitesini ölçeklemesine izin verir. O, ezber bozan bir unsurdur” diyor.
Bulut temelli yönetilen servislerin gücünü kanal iş ortaklarına verme
Kablosuz LAN, kablolu anahtarlama ve WAN yönlendirme altyapıları şimdi, Aruba Central’i kullanan satıcılar ve servis sağlayıcılar tarafından müşteriler için yönetilebilirler. Aruba Central, herkese açık bir bulutta barındırılan, abonelik temelli bir ağ servisleri çözümüdür. Bulut ağının pek çok farklı müşteri senaryosuna erişimi için genişlemesini sağlar. Aruba Central, Aruba satıcılarının Central’ın çok kullanıcı desteğinin ve üzerinde oluşturulduğu yönetilen servisler portalının avantajını kullanmasına ve müşterilerine yönetilen servisler sunmaya başlamasına izin verir. Platform oluşturmak için ek bir maliyet veya karmaşıklık olmaksızın, anahtar teslimi bir çözüm ile Aruba Central, Aruba satıcıları için daha yüksek kâr oranlarına sahip sürekli bir gelir akışı sağlıyor.