Huawei 2016'da yüzde 100 büyüme hedefliyor!

Huawei Türkiye Enterprise’ın yeni Ülke Müdürü Serdar Yokuş, medya mensuplarıyla bir araya geldi.
SERDAR YOKUŞ_HUAWEI
Bilişim Yayınları
Serdar Yokuş, Türkiye pazarını değerlendirirken, Huawei Enterprise yapılanmasından, kanal iş ortaklıklarından, satış sonrası servis süreçlerinden ve bugüne kadar Huawei Enterprise tarafından hayata geçirilen geniş ölçekli projelerden söz etti.
Huawei Enterprise’ın 4 genel ve 3 spesifik olmak üzere, toplamda 7 distribütör kanalı ile desteklendiğini belirten Yokuş, şöyle konuştu: “Genel eko-sistemimiz açısından baktığımızda ise 50 kişilik ekibimizle ortalama 60 iş ortağı aracılığıyla yaklaşık 8 bin kişilik bir ekosistemden söz ediyoruz. Huawei Enterprise operasyonlarında kanal yapısına büyük önem veriyor. Bu yapı içinde, iş ortaklarımızın desteklenmesi ve yönetimi, bizim sorumluluğumuzda ilerliyor. Kanal iş ortaklarımız için daha fazla yatırım yapmak, daha fazla ürün sağlamak ve büyüme sürecinde birlikte ilerlemek, bizim açımızdan büyük önem taşıyor. Birlikte verimli çalıştığımız tüm iş ortaklarımızın daha fazla gelişmesi için destek olmaya devam edeceğiz. Enterprise alanı, mutlaka kanal ortakları ile birlikte hareket edilmesi gereken bir iş platformudur. Fiyat politikası, doğru pazar adreslemesi, teknoloji ortaklığı ve güvene dayalı işbirliği, iş modelimizin olmazsa olmazları arasında yer alıyor. İşlerin aslında şirketler tarafından değil, insanlar tarafından yapıldığını unutmamamız gerekir.”
Huawei servis organizasyonunun, her geçen gün daha fazla büyüdüğünü ifade eden Yokuş, “Gerçekleştirdiğimiz projelere ek olarak, bu projelere servis desteği sunan kadrolarımız da genişliyor. Bu alanda da iş ortaklarımızla birlikte ilerliyoruz. Yalnızca İstanbul’da değil, Anadolu’da da; Türkiye’nin birçok bölgesinde iş ortaklarımız aracılığı ile servis hizmetlerimizi günden güne artırıyoruz. Tüm servis operasyonlarında iş sorumluluğu, uçtan uca Huawei’ye aittir. Bizim için asıl önemli nokta, yetkin iş ortakları tarafından servisin verilmesi ve devamlılığının sağlanması” dedi.

3 haneli büyümeye ulaşmayı hedefliyoruz

Huawei’nin Türkiye’de büyüme oranı ile pazarın büyüme oranı ters orantılı olduğunu söyleyen Serdar Yokuş,  “2015 sonu için büyüme oranı, %3,1 olarak öngörülüyor. Enterprise sektörü, bu seneyi negatif bir büyüme ile kapatacak gibi öngörülüyor. Enterprise birimi, 2014’te kümülatif olarak %300 oranına büyüme gösterdi. 2015 yılında pazar küçülürken, Huawei %186 oranında büyüdü. 2016 sonunda bu büyüme oranını, en az %100 olarak öngörüyoruz. Huawei, diğer bölgelerde de Enterprise tarafında oldukça hızlı büyüyor. 2016, geride bıraktığımız yılın ekonomik konjonktüründen daha zorlu geçebilir. Geçtiğimiz yıl pazar yaklaşık olarak %3’lük bir büyüme gösterdi. Önümüzdeki yıl için pazarda daha düşük seviyelerde bir büyüme öngörüyoruz. 3 haneli büyümeye ulaşmak yine hedefimiz” diye konuştu.
Huawei’den önce, belli projelerin belli firmalarla yapılması zorunluymuş gibi, yazılmamış kurallarla ilerleyen bir sektör olduğunu anlatan Yokuş, “Huawei bu eko-sistemi, makul kar paylarıyla gerçekleştirdiği projelerle tamamen değiştirdi. Pazardaki en önemli başarı kriterlerinden biri ürünlerinizin iyi olmasıdır. Huawei, birçok köklü rakibinden çok daha iyi ve uzun süreli performans sergileyen ürünleri pazar sunmuş ve birçok bağımsız test kuruluşu tarafından da bu performans tescillenmiştir” şeklinde konuştu.

En fazla satış ve proje Switch ürün grubunda oldu

Yokuş, 2015 yılında en fazla satış ve proje gerçekleştirdikleri ürünlere bakıldığında ilk sırada Switch ürün grubunu gördüklerini belirterek, bu dönemde Wi-Fi ürünlerinin satışında da önemli artış gözlemlediklerini söyledi. Yokuş şöyle konuştu: “Depolama alanında da OceanStore3’ün rekabette Huawei’yi öne çıkardığını söylemek mümkün. Gelecekte bu kategoride önemli oranda büyüme öngörüyoruz. 2015’te en büyük büyüme, Storage, Access Point ve Switch ürünlerinde gerçekleşti diyebiliriz. Huawei’nin hiçbir ürünü aslında Huawei’nin değil, müşterilerinin ürünleridir diye görüyoruz.
Pazara sunduğumuz birçok ürün, temelde müşterilerimizle birlikte, müşteri ihtiyaçlarına yönelik olarak, geliştirdiğimiz ürünler. Örneğin SAP HANA için ciddi maliyetlerle bir -Innovation LAB- kurarak çalıştık. Şu anda da SAP HANA’nın en iyi performans gösterdiği ürünler, Huawei ürünleridir. Bu performans, rekabette de önemli avantajlar sağlıyor. Bunun yanı sıra, hızla gelişen bir SOLAR pazarı var. Bu pazarda da oyunun kuralları değişiyor ve Huawei rekabette öne çıkmaya başlıyor. UPS pazarı da 2015’te dikkat çekmeye başlayan bir diğer segment. Enerji kesintisi çok büyük iş kayıplarını da beraberinde getirecektir. Bu alandaki rekabette de Huawei farkı artık sektörde hissediliyor.”

Servis alanında gelişmeler devam edecek

Serdar Yokuş Huawei ürünlerine dair detayları paylaştığı toplantıda şöyle devam etti: “Huawei, Türkiye pazarına, servis desteği sunmayacağı hiçbir ürünü adapte etmeyecektir. Dünya pazarında, birçok alanda farklı ürünlerimiz kullanılıyor. Ancak Türkiye’de kullanıma hazır hale gelmeyen, yetkin mühendislik ve teknik servis altyapısı, sertifikalı eğitmeni olmayan ürünler, pazarda olmayacak. Yeni ürünlerden ziyade, pazardaki ürünlerimiz konusunda yetkinliğe sahip iş ortaklarımızı geliştirmeye daha fazla önem veriyoruz. Gelecek dönemde Anadolu’daki iş ortaklarımızın sayısını artıracağız ve bu bölgeye daha fazla önem vereceğiz. 2015’te servis hizmetleri kapsamında, Call Center’ımızı da hayata geçirdik. Ek olarak 2016’da, servis alanındaki iş ortaklarımızın mutlaka sertifika zorunluluğu olacaktır.”
 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu