IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker’ın ilk verilerine göre, 2020 yılının ikinci çeyreğinde dünya çapında akıllı telefon gönderileri yıldan yıla %16,0 azaldı. Akıllı telefon üreticileri, 2Q20’de toplam 278,4 milyon akıllı telefon gönderdi.
Akıllı telefon gönderilerindeki düşüş, özellikle çevrimiçi alışverişin daha az yaygın olduğu bölgelerde perakende mağazalarının kapatılmasıyla birleştiğinde, akıllı telefon satışları üzerindeki olumsuz etkiyi artırdı.
Çinli teknoloji devi Huawei, ilk kez bir önceki yıla göre %5,1’lik küçük bir düşüşe rağmen 2Q20’de sevk edilen 55,8 milyon akıllı telefon ile pazarda 1 numaraya ulaştı. Genel pazarın daha da hızlı düşmesi ile Huawei, küresel akıllı telefon pazarında şimdiye kadarki en yüksek payına ulaştı. Bu başaro, Huawei’nin Çin’deki yıllık yaklaşık %10’luk muazzam büyümesi tarafından yönlendirildi ve bu da şirketin karşılaştığı büyük düşüşleri dengeledi.
Samsung, 2Q20’de 54,2 milyon akıllı telefon sattı ve %19,5’lik bir pay ile ikinci sıraya yerleşti. Bununla birlikte Kore devi, ilk 28 satıcı arasında yıllık %28.9 düşüş gösterdi. A serisi, pazar hacminin çoğuna katkıda bulunmaya devam ederken, pandeminin zirvesinde piyasaya sürülen Galaxy S20 ve Galaxy Z Flip gibi premium cihazlar, fiyat indirimlerine rağmen satış zorluklarıyla karşı karşıya kaldı.
Apple, 2Q20’de 37.6 milyon iPhone sattı ve bu rakamlar da şirketin, %13.5’lik payı ile pazarda üçüncü sırada yer almasına neden oldu. iPhone gönderileri, iPhone 11 serisinin devam eden başarısı ve yeni SE’nin (2020) zamanında piyasaya sürülmesi sayesinde yıllık %11,2 oranında yükselmeyi başardı. İyi bir şekilde hedeflenen düşük fiyatlı segmentli yeni SE, tüketicilerin daha bütçe dostu cihazlara yöneldiği bu kriz zamanında Apple’a başarıyı getirdi.
Dördüncülük konumunu koruyan ve %11,8’lik düşüşe rağmen %10,2 pazar payı elde eden Xiaomi ise 28,5 milyon cihaz gönderdi.
OPPO geçen yılın aynı dönemine göre %18,8’lik düşüşe rağmen 24,0 milyon adet ve %8,6 pazar payı ile bu çeyrekte ilk 5’e girdi. OPPO’nun gönderilerinin yaklaşık %60’ı, Çin’in kendi iç pazarına yapıldı ve bu, tedarikçiyi dünya çapında ilk 5’e geri döndürmede önemli bir faktör oldu.
Çin’de, yeni Reno 4 serisi çok rekabetçi fiyatlandırma nedeniyle beklenenden çok daha iyi performans gösterdi.