IBM, yeni bir çözüm olan Watsonx.governance’ı piyasaya sürdü. Bu çözüm, işletmelerin generatif yapay zeka tabanlı hizmetlerin geliştirilmesi ve işletilmesinde şeffaflığı artırmalarına ve politikalara uyum sağlamalarına yardımcı olmak amacıyla tasarlanmıştır. IBM Korea’nın belirttiğine göre, bu çözüm işletme müşterilerine generatif AI’yi güvenli, şeffaf ve düzenleyici uyumlu bir şekilde kullanmalarında destek olmak için tasarlandı.
IBM Consulting Korea’nın yönetici ortağı Kim Hyun-jung, AI teknolojisinin hızla ilerlediğini, ancak aynı zamanda AI’nın risklerinin de arttığını belirtti. Şirketlerin AI hizmetleri geliştirme sürecinde veri sızıntıları, güven ve önyargı sorunları ile karşılaştıklarını ve bu çözümün bu sorunları daha sorunsuz bir şekilde çözmelerine yardımcı olabileceğini vurguladı. IBM Korea’nın CTO’su Lee Ji-eun, Watsonx.governance’ı “büyük dil modelleri (LLM) ve makine öğrenimi modellerini konuşlandırmak ve yönetmek için mücadele eden şirketler için tek durak çözüm” olarak tanımladı. Lee, bu çözümün şirketlerin çeşitli AI model yönetişimi süreçlerini otomatikleştirmelerine, izlemelerine ve düzeltici eylemler almalarına olanak tanıdığını söyledi.
IBM, Watsonx.governance’ın etkili bir şekilde nasıl kullanıldığını, hem AI hem de çözümü kullanan bir sigorta şirketinin örneğini vererek açıkladı. Bu şirket, araba kazaları için sigorta işlemlerini otomatik olarak desteklemek üzere AI’yi tanıttı. Müşteri, bir araba kazasının fotoğraflarını sağladığında, AI durumu açıklar ve ön rapor taslağı hazırlar. Şirket, bu raporu iyileştirir ve bir tıklama ile veriler otomatik olarak kaza raporu olarak kaydedilir. Watsonx.governance, bu sürecin tamamını yönetir, müşteri taleplerini izler ve dolandırıcılığı tespit eder. Ayrıca, AI modelinin tekrarlanan yanıtlar verip vermediğini kontrol eder ve zararlı konuşmaları değerlendirir.