Defne Telekomünikasyon’un geliştirdiği Akıllı Mobil Pazarlama Platformu ile yakın gelecekte online alışveriş aplikasyonlarının kampanya ve indirim mesajları doğru zamanda konum tabanlı gönderilebilecek. Böylece tüketici istediği takdirde, mağazanın önündeyken indirimlerden haberdar olabilecek.
Türkiye’nin nadir yazılım ihracatçılarından Defne Telekomünikasyon’un geliştirdiği Akıllı Mobil Pazarlama Platformu yazılımı ile mobil operatörler tüketiciyi yakın gelecekte, perakende sektörünün en “in” mağazalarının indirimlerinden anlık ve konum bazlı haberdar edebilecek. Akıllı Mobil Platform sayesinde tüketici, akıllı telefonunda yer alan online alışveriş uygulamalarının bildirimlerini konuma göre alarak, hemen hemen mağazanın önünde iken, aynı mağazanın kampanya ve indirimlerinden haberdar olabilecek.
Mağazanın kapısında kampanya bildirimi gelecek
Konuyla ilgili konuşan ve online alışveriş uygulamalarının mobil telefon operatörleriyle çok daha entegre olması gerektiğine dikkat çeken Defne Telekomünikasyon Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu şunları söyledi: “Halen kullanılan sistemde, online alışveriş ve mobil alışveriş uygulamaları, bünyelerinde yer alan markaların kampanya ve indirimlerini, kampanya periyodunda zaman zaman, çoğunlukla da kampanya başında tüketiciye bildiriyor. Bunu yaparken de ya kendi üye veritabanından ya da anlaşmalı olduğu mobil operatörlerin veritabanından yararlanıyor. Fakat bu bildirimler sadece kampanya başlangıcında ya da ihtiyaç dışı gönderildiği için tüketici bunu hatırında tutamıyor ve kampanyaların etkisi, müşteri bağlılığı istenen seviyelerde olmuyor. Akıllı Mobil Pazarlama Platformu sayesinde mobil operatörler bu alışveriş aplikasyonlarını aynı platform üzerinde entegre ettiklerinde aboneye doğru zamanda, doğru yerde, en uygun kampanyanın ulaşmasını sağlayabilirler. Bu aplikasyonlar da mobil operatörler üzerinden mağazalarda uygulanan indirim ve kampanyaları, konum bazlı olarak hem kendi üyelerine hem de mobil operatör abonelerine gönderebilirler. Akıllı Mobil Pazarlama Platformu ayrıca mobil uygulaması olan AVM’lerin de operatörlerle bu tip bir çalışmaya girmesine olanak verir. Böylece tüketici, AVM içindeki bir mağazanın önünden geçerken, ya da vitrinine bakarken, o mağazanın indirim ve kampanyalarından anında haberdar olabilir, daha hızlı ve hesaplı alışveriş yapabilirler.”
“Akıllı mobil pazarlama platformu biçilmiş kaftan”
Defne Telekomünikasyon’un geliştirdiği Akıllı Mobil Pazarlama Platformu yazılımının bu iş için kelimenin tam anlamıyla “biçilmiş kaftan” olduğunu söyleyen Haliloğlu, “Akıllı Mobil Pazarlama Platformu şu an için mobil abonelerin kullanım alışkanlıklarını anlık takip edip bu verilere göre her aboneye en uygun konuşma, SMS ve data paketi sunulmasını sağlamanın yanında, mobil operatörlerin katma değerli servis kampanyalarını doğru aboneye doğru zamanda ve doğru yerde en etkin kanal üzerinden iletiyor. Platformun bazı ek uygulamalarla mobil alışveriş aplikasyonlarının bünyesindeki markaların kampanya ve indirimlerinin konum ve tercih bazlı dağıtımını da sağlaması planlanıyor. Yazılımın bu yönde geliştirilmesi üzerinde de çalışmalarımız sürüyor. Çok yakında ilgi alanımıza göre, önünden geçtiğimiz ya da AVM’de yer alan mağazaların kampanyalarından doğru zamanda cep telefonumuza gelen bildirimlerle haberdar olabileceğiz” ifadelerini kullandı.