İngiltere’nin ünlü online sebze meyve satış sitesi Ocado, günde 580 binin üzerinde sipariş yaparak bir rekora koşuyor. 2000 yılında kurulan şirket inovasyonları ile tanınıyor. Son olarak Ocado, yapay zeka desteği ve makine öğrenimi ile müşterilerine sağladığı hizmetin kalitesini artırmayı hedefliyor.
Otonom depo
Başlangıçta sadece müşterilere bireysel bazda satış yapan Ocado, kısa zamanda büyüyerek Kanada başta olmak üzere başka ülkelerde de satışa başladı. Kendi markası dışında yabancı markalar için de üretim yapan Ocado, Japonya’dan İsveç’e çok geniş bir ülke portföyüne sahip. Ocado son yatırımları ile birlikte artık devasa depolarını %100 otomasyon ile birleştirmeyi başarıyor. Birçok uzmana göre Endüstri 4.0 teriminin hakkını veren hatta bu kavramı bir adım ileri taşıyan Ocado depolarında yeni algoritma sayesinde makine öğrenimi sipariş yoğunluğuna göre mevcut robotların en verimli şekilde çalışmasını ayarlıyor.
Ocado çok sayıda robotu farklı işlevler için kullanıyor. Örneğin, stokları kontrol etmekten ve bunu eş zamanlı olarak veritabanına işlemekten sorumlu robotlar bulunuyor. Bu da artan robot sayısı ve bakım sorununu ortaya çıkarıyor. %100 otonom iddiası içerisinde yine robotlar, hangi robotun ne kadar süren bir bakıma ihtiyaç duyduğunu tespit ederek bir nevi erken teşhiste bulunuyor ve yetkilileri uyarıyor.