Dünya çapında kişi ve kurumların çevrimiçi kimliklerini İstanbul markası ile güçlendirecek .istanbul ve .ist yeni üst düzey alanları, 1 Mart 2016 itibariyle Türk markaların, kamu kurum ve kuruluşların hizmetine sunuluyor.
Türkiye’de ilk defa bir şehir ismini alan adı uzantısı olarak internet ortamına taşıyan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, .istanbul ve .ist üst düzey alan adı uzantılarını 1-31 Mart 2016 itibariyle Türk markaların hizmetine sunuyor. Alan adları için bu dönemde Türkiye’de faaliyet gösteren yerli markalar, kamu kuruluşları, girişimciler, şirket, dernek, STK vb. kurumlar belge ibrazı ile başvuru yapabilecekler. Ayrıca bireysel kullanıcılar da kimliklerini ibraz ederek 1 Mart itibariyle .istanbul ve .ist alan adlarına kayıt yaptırabilecekler.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 27 Ocak’ta hizmete sunulan .istanbul ve .ist üst düzey alan adı uzantılarının global markalar tarafından büyük bir ilgiyle karşılandığını, çok daha fazla ilgiyi Türkiye’deki markalardan ve kurumlardan beklediğini ifade etti. Başkan Topbaş, Merkezi Kayıt Kurumu olarak İBB Medya A.Ş.’nin global markaların kayıt döneminde olduğu gibi Türk markalara İBB’nin küresel ölçekte hizmet kalitesi ile hizmet sunacağını belirtti. Yeni üst düzey alanları ile 15 milyondan fazla kişiye internette İstanbul markasıyla var olma imkânı sağlanacağını ifade eden Topbaş, yerli markalara dijital kimliklerini prestijli İstanbul markası ile tanımlama imkânı sağlanacağını, ulusal ve global markaları güçlendireceğini, dünyaya tanıtma ve pazarlama imkânlarını artıracağını söyledi.
Yeni üst düzey alanların işletmelerin inovasyon yaklaşımlarını desteklerken, Kobilerin görünürlüklerini de artıracağını belirten Topbaş, dolayısıyla işletmelerin büyümesine sağlayacağı katkılara değindi. İBB Başkanı Kadir Topbaş sözlerini şöyle sürdürdü; “.istanbul ve .ist alan adı uzantılarına sahip Türk markalar küresel çapta kolay bulunabilme ve yüksek erişilebilirlik imkânlarını artıracaklar. Ayrıca yerel işletmeler dünya kenti İstanbul’da lokalizasyon tanımlama fırsatını yakalayacak. Kullanıcılara, uluslararası, bölgesel web oluşumu kurmalarına fırsat tanınırken, işletmelerin marka bilinirlikleri de artacak. Böylelikle servis ve içerikleri genişletmek için daha fazla kaynak ayırabilecekler. Kolay ve arttırılmış navigasyon ile misafirperverlik, kültür, eğitim ve sağlık alanlarında lokalizasyon sağlayacak. En önemlisi, güvenilir içeriğe erişmek artık daha kolay olacak.”
1-31 Mart tarihlerinde İstanbul’un güçlü marka değerini çevrimiçi kimliklerine taşımak isteyen Türk marka, işletme, kurum ve STK’lar, www.nic.istanbul adresinde belirtilen yetkili ve akredite kayıt operatörleri aracılığı ile .istanbul ve .ist alan adlarına kayıt veya yenileme işlemleri yaptırabilecekler.