2016 yılının ilk yarısı ile ilgili verilerini açıklayan GittiGidiyor, yayınlandığı infografikte site üzerinden yapılan alışverişleri oldukça farklı bir açıdan değerlendirdi.
GittiGidiyor, bu kez büyüme rakamlarını ve e-ticaret sektörüne yaptığı katkıları dikkat çekici bir infografik eşliğinde yayınladı. 2016 yılının ilk yarısı ile ilgili yayınlanan rakamlara göre GittiGidiyor, önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 31’lik bir büyüme sergilerken mobilde ziyaretçilerin sayısı yüzde 60’lık bir artış gösterdi. Üye sayısını 15,2 milyona çıkaran sitenin mobil uygulamasının indirilme sayısı ise 3,7 milyona yükseldi.
2016 ilk yarısı itibariyle toplam trafiğinin yine yüzde 60’ı mobilden gelen site, bu süre içerisinde 232 milyon kez ziyaret edildi. Geçen altı ay içerisinde 1,6 milyar sayfa görüntülenmesi alan GittiGidiyor’un aylık ortalama ziyaretçi sayısı ise 38,7 milyon oldu. Kurulduğu günden bu yana 300 binden fazla satıcının satış yaptığı platform, her iki saniyede bir ürün satma başarısını bu dönemde de göstermeye devam ederken site üzerinden en çok Salı günleri alışveriş yapıldı. [1]
Yaklaşık 2,5 milyon takipçi
Büyüme performansını sosyal medyada da aynı şekilde sürdüren GittiGidiyor’un sosyal medya kanallarındaki toplam takipçi sayısı 2,5 milyon sınırına yaklaştı. GittiGidiyor’un Facebook hesabını takip edenlerin sayısı 2 milyonu aşarken Twitter’daki takipçi sayısı 243 bine, Instagram’daki takipçi sayısı ise 151 bine yükseldi.
Cep telefonunu alan kılıfını da sepete attı
50’den fazla kategoride 10 milyonu aşan ürün çeşidiyle farklılaşan GittiGidiyor’da bu yılın ilk altı ayında en fazla satılan ilk üç ürün ise cep telefonu kılıfı, cep telefonu ve bitki tohumu oldu.
4 binden fazla çift GittiGidiyor’dan alınan yüzükler ile “evet” dedi
2016 yılının ilk yarısı ile ilgili verilerini açıklayan GittiGidiyor, yayınlandığı infografikte site üzerinden yapılan alışverişleri oldukça farklı bir açıdan değerlendirdi. GittiGidiyor üzerinden ev ve bahçe ürünleri satın alan 342 bin kişi kendilerine daha huzurlu ve mutlu bir yaşam alanı yaratırken, 4 bin 400 çift ise satın aldıkları alyanslar ile bir yuva kurmaya “evet” dedi. Yayınlanan bir başka ilginç veri de ilk altı ayda satılan 110 bin çift ayakkabı ile İstanbul boğazına tam 20 köprü yapılabiliyor olması. Bu da yaklaşık 220 bin ayakkabı ile İstanbul’un iki yakasını birbirine bağlayan 20 ayakkabı köprüsü yapılabileceği anlamına geliyor. GittiGidiyor üzerinden satılan 16 bin ağaç ise milyonlarca insanın temiz hava kaynağı oldu. İlk altı ayda satılan çaylardan yaklaşık 3 milyon bardak çay demlendi ve sohbetlerimize tat kattı.
[1) Omniture Sitecatalyst verileri