KOBİ’lerin dijital dönüşümü

Engin Aksoy  Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı
Engin Aksoy
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı
Vodafone Türkiye, İş Ortağım bünyesinde hayata geçirdiği Yarına Hazırım Platformu ile geçtiğimiz yıldan bu yana şirketlerin dijital endekslerini hesaplıyor. www.YarinaHazirim.com sitesine giren şirketler; internet, e-posta servisi, kurumsal uygulamalarla ilgili bir takım genel sorulara yanıt veriyorlar. Sorulara verilen yanıtlar sonucunda da dijitalleşme endekslerine 100 üzerinden verilen bir puanlama ile ulaşıyorlar. Yarına Hazırım platformuyla KOBİ’lere, mobil teknolojiye ulaşmanın ve bu teknolojileri iş süreçlerinde kullanmanın ne kadar kolay olduğunu göstermeyi amaçladıklarını belirten Engin Aksoy, platformun, şimdiye kadar 700 binden fazla müşteri tarafından ziyaret edildiğini, 17 bine yakın işletmenin de dijitalleşme endeksini hesapladığını söylüyor. Aksoy, “Dijitalleşme endeksini hesaplayan her iki müşterimizden biri, Yarına Hazırım ekibini, verimliliklerini artıracak önerileri dinlemek için davet etti. Lansmanımızdan bu yana yaptığımız çalışmalarla Türkiye’de işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde 48’ten yüzde 52’ye çıkardık. Hedefimiz daha büyük. Türkiye’nin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmak için çalışıyoruz” açıklamasında bulunuyor.

KOBİ’lerin yüzde 66.5’i dönüşümde

2015’te dünyada IT harcamalarının yüzde 52’sinin KOBİ pazarından gelmesi bekleniliyor. Gartner tarafından KOBİ’lerin IT harcamalarına yönelik hazırlanan raporda da pazarın 2018’de 244 milyar dolara ulaşacağı açıklanıyor. İş yönetimi yazılımlarının KOBİ’lerin yatırım yapacağı en önemli alanlardan biri olacağını belirten SAP Ekosistem ve Kanal Satış Direktörü Selçuk Öznal, “Hali hazırda EMEA bölgesindeki KOBİ’lerin iş yönetimi yazılımı kullanma oranı yüzde 48 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 30 olarak hesaplanıyor. KOBİ’lerin yüzde 66.5’i ya yakın zamanda dijital transformasyon gerçekleştirmiş, ya gerçekleştiriyor ya da yakın zamanda gerçekleştirecek” açıklamasında bulunuyor.
EMEA bölgesinde üç yıl içinde iş yönetimi yazılımı kullanan şirket oranının yüzde 57.2’ye çıkacağı öngörülüyor. Türkiye’nin ise üç yılda yüzde 73 büyüme kaydederek EMEA bölgesine yaklaşacağı ve yüzde 52 oranına ulaşacağı düşünülüyor.
KOBİ’ler arasında önümüzdeki üç yıl içinde bulut bilişim çözümlerinin önemli bir yükseliş kaydetmesi bekleniyor. Araştırmalara göre KOBİ’lerin yüzde 47.5’i üç yıl içinde bulut bilişim alanında yatırım yapacak. Öznal, “Yükselen teknolojiler arasında yer alan bulut bilişime yatırım yapan KOBİ oranı bugün EMEA bölgesinde yüzde 35.2 iken, bu oran ivme kazanarak Türkiye‘de yüzde 41’e ulaşıyor” açıklamasında bulunuyor.  Bu da Türkiye’deki KOBİ’lerin bulut bilişime ayrıca ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor.

Müşterilerinin yüzde 70’i KOBİ

Öznal’ın verdiği bilgilere göre SAP’nin Türkiye’deki 2 bin müşterisinden yüzde 70’i KOBİ’lerden oluşuyor. SAP’nin dünya genelindeki müşteri rakamları ile karşılaştırıldığında Türkiye’deki KOBİ oranının daha yüksek olması da sürpriz bir sonuç olarak değerlendirilebilir. Öznal, SAP’nin dünyada 362 bin müşteriye sahip olduğunu ve bunlardan 212 bin 500’ünün KOBİ segmentinde bulunduğunu açıklıyor. Buna göre şirketin dünyada toplam müşterilerinin yüzde 58.7’sini KOBİ’ler oluşturuyor.
Kurumsal kaynak planlama, analitik, veri tabanı, mobilite, bulut ve iş ağları alanlarında KOBİ’lere çözümler sunduklarını belirten Öznal, Türkiye’de KOBİ’lerin en çok ilgi gösterdiği ürünlerinin SAP Business One olduğunu açıklıyor. “KOBİ’lere global arenada rekabetçilik avantajı sunan SAP Business One, işletmelerin tüm fonksiyonlarının kısa sürede bütünleşik çalışmasına zemin oluşturuyor. Başta perakende, otomotiv, hizmet, hızlı tüketim ve dağıtım gibi ana sektörler olmak üzere 150 ülkede 44 bin müşterisi bulunan SAP Business One çözümümüz, Türkiye’deki şirketler tarafından da büyük ilgi görüyor” diyor.

İlgili Makaleler

Sosyal medya ile dönüşüm başlıyor

Tarık Tüzünsu KOBİ Segmentinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
Tarık Tüzünsu
KOBİ Segmentinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
Microsoft Türkiye KOBİ Segmentinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tarık Tüzünsu, Türkiye’de KOBİ’lerin dijitalleşmeye, interneti ve sosyal medyayı kullanmakla başladığına dikkat çekiyor. Yapılan araştırmalar önümüzdeki üç yıl içinde Türkiye’deki KOBİ’lerin en çok odaklanacağı alanın sosyal medya olacağını gösteriyor. KOBİ’lerin yüzde 52’si sosyal medyaya yatırım yapmayı planlarken, bunu yüzde 47 ile iş yönetim programları, yüzde 43 ile de mobil teknolojiler takip ediyor. “Önemli olan, interneti ve sosyal medyayı doğru kullanmak ve etkin yönetebilmek” diyen Tüzünsu; verimlilik, maliyet tasarrufu, kolay yönetim, hız ve esneklik gibi sağladığı avantajları sayesinde bulut bilişimin de KOBİ’lerin ilgisini çektiğini belirtiyor. Tüzünsu, “Bulut bilişimin akılda filizlenen bir fikrin, sürdürülebilir iş modellerine ve en sonunda dev şirketlere dönüşmesine zemin hazırlaması da dijitalleşmek isteyen KOBİ’ler için hayli dikkat çekici. Microsoft olarak, ‘Büyük Veri’, ‘Kurumsal Sosyal Ağlar’, ‘Mobil Çözümler’ ve ‘Bulut Bilişim’ başlıklarını teknolojinin geleceğine yön veren 4 mega trend olarak görüyoruz. Bu noktada, bulut bilişim sadece dört mega trendden biri değil, aynı zamanda diğer üç mega trendin var olmasını sağlayan, onlara en kısa yoldan erişilmesini sağlayan kapsayıcı bir kavram. Yalnızca bir bilgisayar ve internet bağlantısıyla işe başlayan bir KOBİ, ihtiyaç duyduğu tüm hizmetleri, uygulamaları bulut üzerinden alabiliyorsa, dijitalleşmek isteyen bir KOBİ’nin yol haritası bulut bilişimdir, diyebiliriz” açıklamasında bulunuyor.
Tüzünsu’nun verdiği bilgilere göre Microsoft, bu vizyonu çerçevesinde her yıl bulut bilişime 10 milyar dolara yakın yatırım yapıyor. “Çin dahil 141 ülkede, 4 kıtada 19 veri merkezi ile 1 milyardan fazla kullanıcıya ve 20 milyondan fazla şirkete hizmet veriyoruz” diyen Tüzünsu, her yıl KOBİ’lerin hedeflerini gerçekleştirmelerine yardımcı olacak ürün ve hizmetlere de 6.5 milyar dolar yatırım yaptıklarını da belirtiyor.

Hizmet dış kaynak olarak alınıyor

Önceki sayfa 1 2 3Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu