Kaspersky’ye göre, COVID-19 ile ilgili kısıtlamalar ve evde kalma zorunluluğu, insanların dijital hizmetlere yaklaşımını etkiledi ve interneti ne kadar güvenli kullandıklarının farkına varmalarını sağladı. Kaspersky’nin araştırması, çevrimiçi hizmetlerin insanları bir araya getirebileceğini ve ev halkının karşılıklı erişim sağlamak için kişisel hesap bilgilerini paylaşmaya istekli olduklarını ortaya koydu.
Yayın platformlarına erişimi paylaşmanın yanı sıra, insanlar eBay veya Amazon Prime gibi çevrimiçi perakende hizmetlerini de ev halkıyla paylaştıklarını söylüyor. Ek olarak, Deliveroo gibi yemek dağıtım hesaplarını ve Xbox Live gibi çevrimiçi oyun aboneliklerini de paylaşıyor.
Ankete katılanların tümü ev halkının interneti kullanırken ne kadar güvende olduğundan ve bunun dijital alışkanlıklarını etkileyip etkilemeyeceğinden emin değil. Örneğin, katılımcıların yüzde 43’ü streaming hizmetleri veya oyunlar aracılığıyla artan çevrimiçi etkinlikten endişe duyduklarını belirtti.
Kaspersky bu noktada kullanıcılara, cihazlarını korumalarına yardımcı olmak için aşağıdaki tavsiyeleri sunuyor:
- İstenmeyen veya şüpheli e-postalarla paylaşılan bağlantılara tıklanmamalı. Resmi bir web sitesine bağlı olup olunmadığı ve gönderenlerin gerçek olup olmadığı kontrol edilmelidir.
- Gerekli olmadıkça kişisel bilgiler üçüncü şahıslarla paylaşılmamalı veya hesaplara erişim izni verilmemeli.
- Her hesap için benzersiz parolalar oluşturulmalı ve aynı parola defalarca kullanılmamalı.