Arızalı piller nedeniyle tehdit oluşturan Note 7’leri geri çağıran Samsung; kullanıcıların yine aynı cihazdan istediklerini açıkladı.
Güney Koreli mobil üretici, ABD’de satılan arızalı Note 7‘lerin yarısını karşılayacak 500 bin yeni cihazın geri çağırma programı kapsamında hazırlandığını açıklamıştı. Yapılan duyuruya göre Galaxy Note 7 sahiplerinin yüzde 90‘ı, arızalı cihazı yeni bir Note 7 ile değiştirmeyi seçti. Diğer bir deyişle para iadesi ya da farklı bir Samsung model cihazla değişim yerine her on Note 7 kullanıcısının dokuzu, bu hakkını bir başka Note 7 ile değerlendirme kararı aldı.
ABD Tüketici Ürün Güvenliği Komisyonu (CPSC) tarafından resmi olarak duyurulan program dahilinde, 1 milyon Note 7 model akıllı telefon, ısınma ve hatta patlamaya neden olabilecek arızalı lityum iyon pilleri yüzünden geri çağırılmıştı. CPSC, ABD sınırları içinde 92 aşırı ısınma, 26 yanma ve 55 maddi hasar vakası yaşandığını açıkladı.
Samsung, CPSC ile yaptığı anlaşma sonucunda Note 7 sahiplerine iki seçenek sundu; cihazı iade edip paralarını geri almak ya da sorunsuz pile sahip yeni bir Note 7 temin etmek. Ayrıca dileyen kullanıcılar Note 7’yi Galaxy S7 ya da S7 Edge modellerinden biriyle değiştirebiliyor. Bu son açıklamadan, Galaxy Note serisi kullanıcıların model sadakatinin daha da arttığı anlaşılıyor.
Samsung’un dünya genelinde 2 buçuk milyona yakın satılan Note 7’nin tüm geri çağırma sürecini nasıl tamamlayacağı şimdilik bilinmiyor. Ancak ABD’deki süreçlerin sorunsuz işlediği görülüyor. Türkiye’de belirlenen herhangi bir batarya sorunu yaşanmadı ancak Samsung Türkiye de kullanıcıları geri dönüşüm programıyla ilgili bilgilendirdi.