Veri analiz şirketi GlobalData, artan sayıda işletmenin operasyonel verimliliği artırmak, maliyetleri düşürmek ve vasıflı işgücü eksikliklerini gidermek için artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) gibi teknolojilerden yararlandığını belirtiyor.
GlobalData’nın teknoloji analistine göre işletmeler, küresel ölçekte genişlemeden önce operasyonları içinde AR/VR teknolojisi örneğini uygulamaya başlıyor. Sanal ve gerçek dünyayı birleştiren sürükleyici teknolojiler, daha ilgi çekici deneyimler yaratarak artan sayıda işletme alanı üzerinde önemli bir etki bırakıyor.
GlobalData özellikle petrol ve benzin endüstrisinde işgücü eğitimi, güç sağlayıcıları için sanal eğitim, inşaatta sanal işbirlikleri ve otomotiv için sürükleyici pazarlama gibi çeşitli etki alanlarını inceledi.
Petrol sektöründe Shell, AVR Platformu’nu işgücü eğitimi için benimsemek üzere AR/VR yazılım geliştiricisi EON Reality ile işbirliği yaptı. AVR Platformu merkezi bir dağıtım sistemi görevi görüyor ve Shell’in iş gücüne bilgi aktarımı ve VR tabanlı deneyimsel eğitim ile yardımcı oluyor. Günlük operasyonlarda herhangi bir engel oluşturmadan standart işletim prosedürleri ve acil durum senaryoları ile ilgili isteğe bağlı kapsamlı VR eğitimi sunuyor. GlobalData tüm prosedürlerin, çalışanların oturumları tam rehberlikle veya herhangi bir yardım almadan tamamlayabilecekleri adım adım talimatlarla sağlandığını vurguluyor.
Güç sağlayıcıları için General Electric, Florida’daki fabrikasında rüzgar türbinlerinin montajını hızlandırmak adına akıllı gözlüklerini ve AR platformunu kullanmak için endüstriyel artırılmış gerçeklik yazılım sağlayıcısı Upskill ile ortaklık kurdu. GlobalData’ya göre GE, Upskill’in AR platformunu kullanmaya başlamadan önce şirketin türbin montaj tesisinde çalışanlar, parçaları doğru bir şekilde monte ettiklerinden emin olmak için süreç kılavuzlarını kontrol etmek veya uzmanlardan tavsiye almak zorunda kaldı. Upskill’in akıllı gözlükleriyle teknisyenler artık sayısallaştırılmış işlem kılavuzlarını ve belgeleri görüş alanlarına dahil edebiliyor. Gözlükler, veri ve talimatları kendi görüş alanlarında dijital olarak tamamlıyor, bu da çalışanların rüzgar türbinlerinin montaj süresini iyileştirmelerine yardımcı oluyor.
İnşaat için alternatif gerçeklik teknolojisi göz önüne alındığında GlobalData, Autodesk ve InsiteVR örneğini kullanıyor. Autodesk, mühendislik ekiplerinin coğrafi konumlarına bakılmaksızın sorunları sanal olarak koordine etmelerine, planlamalarına ve çözmelerine yardımcı olmak amacıyla InsiteVR’yi Autodesk’in BIM 360 inşaat yönetimi platformuyla entegre ederek yeni bir çözüm başlattı.
Kullanıcılar platforma masaüstü bilgisayarları aracılığıyla katılabiliyor, tartışmalar ve izlenecek yolu belirlemek, karmaşık sistemleri gözden geçirmek, sorunları değerlendirmek ve sanal ortamdaki inşaat modellerinde değişiklik yapmak için bir VR cihazlar takabiliyor. Buna ek olarak sanal platform ayrıca proje ekipleri arasında iletişimi sağlıyor, bu da sonuç olarak proje tamamlanma zaman çizelgelerindeki gecikmeleri azaltabiliyor.
Son olarak, alternatif gerçeklik otomotiv endüstrisinin pazarlama çabalarını geliştirmesine de yardımcı oldu. Örneğin Toyota, ABD’deki İspanyol halkı hedeflemek için İspanyolca AR tabanlı bir reklam yayınladı. Otomobil üreticisi, etkileşimli mobil reklamı geliştirmek için AR geliştirme firması 8th Wall&Latino pazarlama ajansı Conill ile bir araya geldi. AR reklamı, alışveriş yapanlara, şirketin akıllı telefonlarını kullanarak her yerden otomobilin hem iç hem de dış özelliklerini deneyimleyebilecekleri 2020 Corolla’nın etkileşimli ve sürükleyici bir görünümünü sunuyor.
Sürükleyici teknolojilerin hızlı bir şekilde benimsenmesiyle ilişkili belirsizliği en aza indirmek için işletmelerin, teknoloji ile ilgili sorunların üstesinden gelmek ve dijital dönüşümü sağlamak için deneyimli teknoloji sağlayıcılarıyla ortaklık kurması gerekiyor.