Kurumsal yazılımlar için gelecek öngörüleri

Büyük veri, bulut, sosyal ağlar ve mobilite, kurumsal yazılımları kökten değiştirmeye devam ediyor. 2016 ve sonrası için neler bekliyoruz?
Murat YILDIZ
Kurumsal uygulamalar özellikle son 5 yıl içerisinde ciddi bir dönüşüm yaşıyor. Bulut Bilişim ile uygulamalar kurumun içerisine kapanmaktan kurtuldu. Mobilite sayesinde yöneticiler kurumsal uygulamaların sunduğu veriye her an her yerden erişebilir hale geldi. Büyük Veri, hem CRM hem de ERP sistemlerinden elde edilebilecek analiz sonuçlarını çok daha öngörülebilir verilere dönüştürmeye başladı. Ve son olarak sosyal medya entegrasyonu sayesinde müşteri tercihlerini, taleplerin, eğilimlerini ve şikayetlerini kurumsal yazılımlara entegre etmek mümkün hale geldi.
Kurumsal yazılımlar hızlı bir şekilde değişirken, IT yöneticileri kurumları için en doğru kararı vermekte gittikçe zorlanıyor. Bulut tabanlı ERP ve CRM yazılımları gelişiyor ancak kurumlar en kıymetli hazinelerini kurumsal ağın dışına taşımakta halen tereddüt ediyor. Büyük Veri ile birlikte artan veri kaynakları kimi zaman içinden çıkılmaz bir bilgi karmaşasına neden olabiliyor. Ve son olarak mobilite, halen birçok güvenlik endişesini beraberinde getiriyor.
Tüm bu ikilemler devam ederken, yazılımların gelişimi devam ediyor. 2016 yılı için uzmanlar kurumsal yazılımlar için 5 farklı trendi ön plana çıkarıyor. İşte önümüzdeki yıl kurumsal yazılım pazarının en çok konuşacağı konu başlıkları.

Hibrid Bulut Genişleyecek

Her ne kadar bulut bilişim teknoloji altyapılarını güçlü bir şekilde değiştiriyor olsa da, CIO’lar için halen birçok endişe var. Düşük maliyetler, daha güçlü servis verebilme imkanı ve anında terfi edebilme bulut yazılımların avantajları. Verilere her zaman anında ulaşabilmek, güvenlik ve servis sağlayıcıyı değiştirdiğinizde kurumsal hafızanın ne kadarına ulaşabileceğiniz ise endişeler arasında. Bunun çözümü Hibrit Bulut sistemler olabilir. CIO’lar hem ERP hem de CRM yazılımlarında servis sağlayıcının bulut üzerinden verdiği hizmeti kendi bulutları ile harmanlayacaklar. Bu şekilde endişelerin büyük bir kısmı giderilmiş olacak.

Mobil CRM’e yolculuk var

İşlerin yalnızca ofisten yürütüldüğü günlerin sonu geldi. CMO’lar ve COO’lar tüm saha ekiplerinin tüm müşteri verilerine anında erişebilmelerini ve saha operasyonlarını güçlendirmek istiyor. Salesforce gibi bulut tabanlı sistemler zaten mobil çalışmaya hazırlar. Rakiplerin de bu konuda ciddi bir atılım göstermeleri ve masaüstü servislerinin çok daha fazlasını mobil üzerinden verebilmeleri gerekiyor. Daha da önemlisi, CRM yazılımlarının aynı zamanda ekipler arası haberleşme ve ortak çalışma altyapısını oluşturabiliyor olması gerekecek. Ekipler arası iletişimi artıran, daha fazla özelliği mobil cihazlara taşıyabilen yazılımlar 2016’dan güçlü ayrılacak.

İlgili Makaleler

Daha hızlı ve yoğun ERP

Veri hızla artarken, daha hızlı analiz edilmeye ihtiyacı var. In-Memory Computing, yani verilerin diske yazılmadan doğrudan sunucuların hafızalarında tutulması ve hızla anlamlı iş sonuçlarına dönüştürülmesi 2016’da çok daha önemli olacak. SAP HANA ve Oracle In-Memory yaklaşımları ERP dünyasında çok daha fazla konuşulmaya başlanacak. Daha da önemlisi ERP sistemlerinin dokunduğu veri ve uygulamaların sayısı giderek artacak. İnsan kaynakları, müşteri hizmetleri, tedarik ve diğer yönetimsel yazılımlar ile çok daha entegre çalışan bir ERP sistemi öngörülüyor. ERP sistemlerinin değerini artıracak bu yayılma ile birlikte kurumların kalbindeki yazılım çok daha güçlü fonksiyonlara sahip olacak.

Yazılımlar daha sosyal olacak

Sosyal medya giderek kurumlar için daha değerli hale geliyor. Yalnızca veri almak, strateji ve trendleri belirlemek, ürün tasarımı yapmak için değil aynı zamanda müşteri taleplerini yönetmek ve olası krizlere karşı önceden tedbir alabilmek için de sosyal medya entegrasyonunun daha kapsamlı hale gelmesi gerekiyor. Geleceğin kurumsal yazılımları kesinlikle sosyal ağları çok daha fazla dinleyecek. Üstelik bunları gerçek zamanlı yapmak ve içerideki geçmiş veri ile birleştirerek analiz etmek zorunda kalacak. 2016, şirketlerin kurumsal yazılımlarına müşterilerini daha fazla dinlettirdikleri ve hatta onlarla doğrudan iletişime geçtikleri yıl olacak.

Abonelik temelli fiyatlama

Son beş yıl içerisinde lisans ücretlerinde ciddi değişim yaşıyoruz. Kurumsal sunuculara kurulan devasa yazılımlar artık çok daha fazla fiyat baskısı yaşıyor. Çünkü yeni model tamamen kullanıcı başına ücretlendirme ve istediğin an çık modeli üzerinde çalışıyor. Kurumlar bu baskıyı daha fazla hissettikçe yeni lisanslama modelleri üzerine çalışmaya devam edecekler. ERP ve CRM sistemlerinde halen işlevsel olarak çalışan bu model, daha esnek ve farklı seviyede üyelik modelleri ile çeşitlenecek. Daha da önemlisi CIO’lar artık diğer kurumsal yazılımlarda da benzer modellerin geliştirilmesini talep ediyor. Güvenlik, operasyon, veri merkezi yönetimi ya da güvenlik sızma engelleyici yazılımlara kadar farklı türdeki kurumsal yazılımlar için de kullanıcı başı ve süreye dayalı abonelik modelleri geliştirilmeye devam edecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu