LC Waikiki yeni ürün transferi sistemi ile verimliliğini artırdı

LC Waikiki, hayata geçirdiği “Optimizasyon Tabanlı Mağazalar Arası Otomatik Transfer Sistemi” ile 590 farklı LC Waikiki mağazasında bulunan 15.000 çeşit ürünün, satış performansına göre mağazalar arası transferini sağlıyor.

Türkiye moda perakende sektörünün önemli oyuncularında LC Waikiki’nin Optimizasyon Projesi çerçevesinde ComPro Bilişim Teknolojileri ile yapmış olduğu işbirliğinin ürünü olan “Optimizasyon Tabanlı Mağazalar Arası Otomatik Transfer Sistemi” Türkiye’de bir ilk olma özelliğine sahip. LC Waikiki, bu yeni ürün transferi sistemi sayesinde verimliliğini haftalık ortalama %10-15 civarında arttırdı. Gerçekleşen proje, daha çok teoride kalan Matematiksel Modellemeyi, Optimizasyon Tekniklerini, karmaşık ve zor bir problem örneğinde kullanarak önyargıları kırmayı, birçok sektöre ilham kaynağı olmayı başardı.

LC Waikiki Allocation Strateji ve Süreç Geliştirme Direktörü Murat Aksu yaptığı açıklamada “Optimizasyon Tabanlı Mağazalar Arası Otomatik Ürün Transferi Sistemi geliştirilmeden önce bu problem, Mağazalar Arası Otomatik Ürün Transferi Sistemi ile SQL üzerinde geliştirilmiş kural tabanlı bir sistem ile 120 dakikada çözülüyordu. Şimdi ise bu problem, IBM Cplex Optimization Studio üzerinde LC Waikiki İş Analitiği ve İş Geliştirme Departmanındaki mühendisler tarafından in-house geliştirilmiş matematiksel model ile 25 dakikada çözülebiliyor.

Aynı iş kuralları ve parametreler kullanılarak, önceki sistemde haftalık ortalama 200.000 ürünün hareketi sağlanırken, kullanılan yeni optimizasyon yöntemi ile bu rakam yaklaşık %10-%15 arasında artış göstererek 225.000 adete çıkmış durumdadır. Buna ek olarak önceki sistemde bu ürünlerin satışa dönüşme oranları ortalama %61 iken şimdilerde kullanılan yeni model ile bu oran %66’lara kadar çıkmıştır. LC Waikiki tarafından öngörülen fayda, yaklaşık %7-8 civarında iken gerçekleşen durumda bu değerin ortalama %10-15 civarında olması şirketimiz adına bir başarıdır. Çözüm yöntemleri için kullanılacak ya da satın alınacak ürünler ve ekipmanlar ilk bakışta çok maliyetli gibi görünse de başarılı bir şekilde tamamlanmış proje, getirilerin yanında çok az bir maliyet kalemi olarak yer almaktadır. Bizim gerçekleştirdiğimiz projenin yatırım getirisi (ROI) aylar seviyesinde diyebilirim. Bu kadar hızlı yatırım getirisi (ROI) olan çok az iş vardır diye düşünüyorum.” dedi.

ComPro Bilişim Teknolojileri İş Geliştirme Müdürü Suat Örslü ise projeye yönelik şunları söyledi: “ComPro Bilişim Teknolojileri, 17 yılı aşkın bir süredir müşterilerinin
ihtiyaçları doğrultusunda doğru teknoloji ürün ve hizmetleri entegre ederek performansı, verimliliği ve karlılığı artıracak özel ve özgün çözümler sunmaktadır. Bu çalışma ile LC Waikiki’nin ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılayacak ve teknolojik olarak kendilerini bir adım öteye götürecek olan en uygun ekipmanı sağladığımız için mutluyuz”.

Projeyi değerlendiren IBM Türk IBM Optimizasyon Çözümleri Orta ve Doğu Avrupa Teknik Yöneticisi Eray Çakıcı ise “ LC Waikiki’nin ihtiyaçları doğrultusunda doğru bir yol haritasıyla doğru ürünün konumlandırıldığı ve çok titizlikle yürütülen bir projeydi. IBM Cplex Optimization teknolojisi, hazır optimizasyon çözümlerine göre sunduğu yüksek performans ve esneklik ile LC Waikiki’ye özel olan iş kurallarının modellenmesinde ve devreye alınmasında büyük yarar sağlamıştır. Buna ek olarak; büyük ölçekli projeler için bile kabul edilebilir bir sürede çözüm üretebilmiştir. IBM Cplex Optimization, perakende sektöründe iş gücü çizelgeleme, fiyat optimizasyonu ve tedarik zinciri ağ tasarımı gibi farklı iş problemlerinde de yaygın olarak kullanılmaktadır.” açıklamasını yaptı.

Türkiye’deki başarısını yurtdışında da yakalamak isteyen LC Waikiki, farklı coğrafyalarda, farklı iklim ve sıcaklık gibi mevsimsel değişkenlikleri dikkate alarak müşterilerine hizmet veriyor. Bunun yanı sıra farklı kültürlere hizmet vermenin getirmiş olduğu farklı müşteri beğenilerini, farklı giyim kültürlerini de dikkate alıyor. Bu farklılıklar dikkate alınarak tasarlanan ürünler, yapılan planlar dahilinde müşterilerle buluşturulmak için mağazalara sevk ediliyor. Yapılan analizler sonucunda sevkiyatı yapılmış bazı ürünlerin bazı bölgelerde beklenen satış performansını yakalayabilmesi için maksimum fayda ile çözüm arayan şirket, bu tarz ürünleri daha fazla rağbet gören bölgelere kaydırmayı hedefledi ve LC Waikiki Mağazalar Arası Otomatik Ürün Transferi Sistemi’ni geliştirdi. LC Waikiki aynı zamanda Optimizasyon Tabanlı Mağazalar Arası Otomatik Ürün Transferi Sistemi’ni hayata geçirerek sektör liderliğini de bir kez daha ortaya koymuş oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu