Lenovo, bilgisayar pazarında liderliğini korumaya devam ediyor. Türkiye’de de dünyadaki büyümesine paralel bir büyüme sergileyen Lenovo, IDC’nin 2014 yılı son çeyrek sonuçlarına göre %23 pazar payı ile liderliğini devam ettirdi.
Lenovo, geçtiğimiz sene, 2.82 milyon adet büyüklüğe ulaşan Türkiye bilgisayar pazarında, 643 bin 354 adet ile yıl genelinde %23’lük bir pazar payına ulaştı. Dizüstü bilgisayar segmentinde ise yıl genelindeki %26’lık pazar payı ile Türkiye’deki her 4 dizüstü bilgisayardan 1’i Lenovo oldu.
Lenovo, bu sonuçlarla küçülen bilgisayar pazarında büyümesini yıldan yıla artırırken, sürdürülebilir liderlik konusunda önemli bir başarıya imza atmış oldu. Konuyla ilgili açıklama yapan Lenovo Türkiye Genel Müdürü Gülfem Çakmakçı şunları söyledi:
“Türkiye demografik yapısı ve genç nüfusu ile Lenovo için stratejik konumdadır. En önemli değerimiz, sürdürülebilir liderliğimizi değerli paydaşlarımız ile güven üzerine kurmaktır. Karşılıklı fayda sağladığımız işbirlikleri bizim işimizin vazgeçilmez kuralıdır. Tüketicimize ulaşılabilir olmak, sesini ve ihtiyacını duymak bizler için en önemli başarıdır.
2013 yılına göre %8.5 oranında küçülen bilgisayar sektöründe yıldan yıla %60 büyüyerek 2014 yılını lider tamamladık. Yenilikçi ürünler ve akıllı telefonlar başta olmak üzere birçok farklı ürün kategorisiyle portföyümüzü genişletirken sektörü yönlendirmeye ve gelecek için güçlü bir temel oluşturmaya devam edeceğiz. Telefon pazarında her fiyat bandında ürün getirdik. Büyüyen tablet pazarında henüz yeni bir oyuncu olmamıza rağmen 2015 senesinde güçlü bir oyuncu olmayı hedefliyoruz.”
17