Mastercard, Decision Intelligence adını verdiği yapay zeka ile makine öğrenimi teknolojilerini kullanarak tüketicilerini sahte işlem onaylarına karşı korunmasına yardımcı olmayı amaçlıyor.
Mastercard, mağaza içi veya online alışverişlerdeki bir ödeme işleminin sahte olup olmadığına yönelik kapsamlı karar verebilmeyi sağlayan ve dolandırıcılığı tespit etmeye yarayan Decision Intelligence™ ürününü tanıttı. Mastercard’ın sunduğu bu çözüm, yapay zeka teknolojisi kullanarak sahte işlemleri tespit ederken yanlışlıkla reddedilen işlem adetini de azaltmayı hedefliyor.
Mevcut ürünler önceden belirlenen kurallara göre risk değerlendirmesi yaparken, Decision Intelligence™ bundan çok daha ötesine varan radikal bir ürün olarak tanımlanıyor. Yapılan her bir işlem için daha kapsamlı değerlendirme, puanlama ve öğrenme yaklaşımı geliştirebiliyor, normal alışkanlıklar dışında seyreden bir hareket olmadıkça da kart sahibinin gerçek işleminin dolandırıcılık şüphesi nedeniyle reddedilme ihtimali azalıyor.
Temel bir tüketici sorununa çözüm getirdiklerine değinen Mastercard Kurumsal Güvenlik Çözümleri Başkanı Ajay Bhalla, bu teknolojinin aynı zamanda bankaların ve işletmelerin tüketici nezdindeki kredisini yükselteceğini ve daha iyi bir müşteri deneyimi sağlayacağını da belirtti.
Decision Intelligence Nasıl Çalışıyor?
Mevcut sistemler, karmaşık algoritmalarla taradıkları verileri analiz ederek bir risk puanı oluşturuyor, daha sonra bu analizi mevcut dolandırıcılığı azaltma sistemleriyle birleştiriyor. Ancak her işleme aynı analiz uygulandığından dolayı, bu sistem çoğu zaman gerçek alışverişlerin de riskli olarak algılanıp geçersiz sayılmasına sebep olabiliyor. Mastercard’ın bu yeni teknolojisi ise, o tüketicinin kendi alışveriş geçmişi, kart kullanım alışkanlıkları gibi gerçek zamanlı verilere dayanarak, normalin dışında bir davranış sergilendiğinde uyaracak şekilde ayarlanmıştır.
Decision Intelligence’ın arkasındaki akıllı teknoloji belli bir hesabın zaman içinde nasıl hareketleri olabileceğini, neyin normal, neyin anormal davranış sayılabileceğini belirleyebiliyor. Bunu yaparken, müşterinin segmenti, risk profili, bulunduğu lokasyon, alışveriş yapılan nokta, kullanılan cihaz verileri, alışveriş saati ve yapılan alışverişin türü gibi birçok kriteri değerlendirebiliyor.