Meta, teknoloji yoluyla reklam ayrımcılığını azaltma sözüne göre hareket ediyor. Şirket, ABD’de bir reklamın gerçek kitlesinin uygun hedef kitleyle daha yakından eşleşmesini sağlayan bir VRS kullanıma sunuyor.
Yeterli sayıda kişi reklamı gördüğünde, makine öğrenimi sistemi, izleyicilerin toplu demografik özelliklerini pazarlamacıların ulaşmayı amaçladıkları kişilerle karşılaştırıyor. Sonrasında reklamın açık artırma değerini belirli gruplara daha sık ya da daha az gösterecek şekilde ayarlıyor. Buna ek olarak VRS, bir reklam çalışması boyunca işini yapmaya devam ediyor. Ayrıca Meta olası gizlilik sorunlarının da farkında. Sistemin bir bireyin yaşını, cinsiyetini ya da tahmini etnik kökenini göremediğini vurguluyor. Diferansiyel gizlilik teknolojisi, yapay zekanın bireysel demografik bilgileri zaman içinde öğrenmesini önleyen “gürültü” de sunuyor.
Ayrımcılıkla mücadele yöntemi, öncelikle yerleşime yol açan konut ilanlarına uygulanacak. Meta, VRS’nin önümüzdeki yıl ülkede kredi ve istihdam reklamlarına ulaşacağını söylüyor. Bu özellik hem Adalet Bakanlığı hem de Konut ve Şehircilik Bakanlığı ile birlikte bir yılı aşkın süredir planlanan çalışmanın ardından geliyor. Meta, 2019’da reklam verenlerin Adil Konut Yasası tarafından korunanlar da dahil olmak üzere belirli demografik bilgileri hariç tutmasına izin vererek konut reklamlarında ayrımcılığı sağlamakla suçlanmıştı.
Haziran 2022’de yapılan bir anlaşmada Meta hem VRS’yi kullanacağını hem de algoritmasının ayrımcılığa yol açtığı iddia edilen “Özel Reklam Kitlesi” aracını kaldıracağını belirtti. Bunun yanı sıra şirket başka bir davaya yanıt olarak reklam hedeflemesini çoktan sınırlamıştı. Meta, ayrımcı reklamları sınırlamaya çalışırken yalnız değil. Google, 2020’den itibaren reklam verenlerin kredi, konut ve iş reklamlarını hedeflemesini yasakladı. Meta’nın yapay zekası etkili olduğu sürece, diğer internet servislerinin kendi VRS benzeri sistemlerini uygulamaları da bekleniyor.