Vodafone Türkiye’nin ev sahipliğinde bu yıl ilk kez düzenlenen Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi’nde yerli ve yabancı konuşmacılar ile dijital dünyanın önde gelen isimleri buluştu.
İnovasyon araştırma laboratuvarı Tomorrow’un CEO’su ve Fütürist Mike Walsh “Geleceği Bugünden Yaşayın” temalı sunumuyla, inovasyon için yakın geleceği araştırmanın ve bu araştırmaları kullanılabilir iş stratejilerine çevirmenin önemine dikkat çekti. Walsh, “Dijital dönüşüm, müşteriyle başlar ve müşteriyle biter. Gelecekteki müşterileriniz sizden ne isteyecek? Bir sonraki kuşağın isteklerini ne belirliyor? Bu soruların cevabını bulmak için en elverişli yerde yaşıyorsunuz. Türkiye nüfusunun çoğunluğu 30 yaşın altında.
Geleceği anlamak için bu genç ve farklı nesile bakmanız yeterli. Geleceği görmek için çocuklarınızı iyi gözlemleyin. Diğer yandan, veriye odaklanın. Gelecekte her işletme aslında bir veri işinde faaliyet gösterecek. Dolayısıyla, veriyi kültürel değişim yaratabilecek şekilde dikkatli kullanın; insanları istatistiklerle değil, insan hikâyeleriyle ikna edin.
Geleceğin sizi şaşırtmasına izin vermeyin. Gelecek nesli tanıyın, kültürünüzü değiştirin ve veri odaklı olun. Büyük düşünün, yenilikçi düşünün, ama en önemlisi hızlı düşünün; çünkü, gelecek aslında bugün” diye konuştu.
29