Netflix’in reklam destekli abonelik seçeneği, piyasaya sürülmesinden bu yana büyük bir başarı elde etti. Şirketin açıklamasına göre, bu plan şimdiden 40 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaşmış durumda. Bu rakam, Ocak ayında bildirilen 23 milyon kullanıcı sayısının neredeyse iki katı. Netflix, ayrıca kendi reklam platformunu başlatma ve Microsoft ile olan teknoloji ortaklığını sonlandırma kararı aldı.
Reklam destekli plan, Netflix’in abone büyümesinin yavaşlaması karşısında gelirlerini artırmak için Kasım 2022’de tanıtılmıştı. Bu strateji, geçen yıl uygulamaya konan parola paylaşımı kısıtlamalarını da içeriyordu. Şirket, reklam destekli planın mevcut olduğu ülkelerdeki tüm kayıtların %40’ının bu daha ucuz plan için olduğunu belirtti.
Netflix’in bu hamlesi, lineer TV izleyicilerinin azalması ve geleneksel medya şirketlerinin akış alanında yer edinme çabaları sırasında geldi. Netflix, birçok rakip şirketin akış platformlarını karlı hale getirmekte zorlandığı bir segmentte lider olarak kendini konumlandırdı.