Netflix’e, Google Play Store’daki “Google Vergisi” olarak adlandırılan uygulama içi satışlardan elde edilen gelir üzerinden alınan yüzdelik payda büyük bir indirim teklif edildi. Epic v. Google davasının keşif sürecinden çıkan bu bilgi, Google’ın Play Store’un bir tekel olduğu iddiasıyla Epic tarafından dava edilmesi üzerine ortaya çıktı. Google, Apple gibi, uygulama içi satın almalar için toplanan gelirin bir yüzdesini alıyor. İki yıl önce, ilk bir milyon dolarlık gelir üzerinden alınan bu vergi, yüzde 15’e indirildi ve bu eşiğin aşılması durumunda yüzde 30’a geri döndü.
Netflix ve Spotify gibi şirketler, Apple ve Google’a yapmak zorunda oldukları ödemeler hakkında şikayette bulundu. The Verge’e göre, Netflix İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Paul Perryman’ın 2022’de yapılan bir video ifadesinde, Netflix’in abonelerine uygulama içi abonelik seçeneğini sunmayı bırakmadan önce Google’a uygulama içi abonelik gelirinin yüzde 15’ini ödediği belirtildi.
Perryman ayrıca, Google’ın Netflix’e kendi uygulama içi ödeme işlemlerini sunma yeteneğini kaldırmadan önce, Netflix’in Google’a abonelik gelirinin sadece yüzde 3’ünü ödediğini söyledi. Mahkemede sunulan kanıtlar, Google’ın Netflix’e, Google’dan alacağı uygulama içi gelir yüzdesini yüzde 10’a düşürecek özel bir anlaşma teklif ettiğini gösteriyor.
Google’ın alacağı payın yüzdesindeki bu azalma, Netflix’in kendi isteğiyle Google Play Faturalandırma (GPB) sistemine katılması durumunda geçerli olacaktı. Netflix’in bir belgesinde, Google’ın Netflix’i bir “platform geliştirme ortağı” yapmayı teklif ettiği ve Netflix’in bu ortaklık teklifini alan tek şirket olduğu belirtiliyor.
Netflix yöneticisi Perryman, 2017 Eylül’ünde sunulan bu anlaşmanın, “Netflix’in GPB’ye küresel olarak tam bir bağlılık göstermesi şartıyla gelir paylaşımını yüzde 10’a indireceğini” ifade etti. Ancak Netflix, yüzde 10 ödeme yapsa bile para kaybedeceğini öngördüğü için teklifi reddetti. Netflix’in bir iç belgesinde, “Tüm Android uygulama içi kayıtların GPB aracılığıyla gerçekleştiği varsayılırsa, Netflix, artan geliri hesaba katarak bile, bir yıllık kayıtlardan yaklaşık 250 milyon ABD doları kaybedecekti.” denildi.
Bu bilgiler, Google Play Store’un uygulama içi satın alma komisyonları konusunda büyük şirketlere nasıl farklı muamele yapabileceğini ve bu durumun şirketlerin stratejilerini nasıl etkileyebileceğini gösteriyor.