Teknoloji şirketleri büyüdükçe farklı alanlara giriyor. Bunu hemen hemen tüm şirketlerde görüyoruz. Birkaç örnek verecek olursak; Apple, Amazon, Microsoft… Bu üç firma bu kuralın işlediğini kanıtlamaya yetiyor. Şimdi ise dijital yayın servislerinde faaliyet gösteren Netflix de oyun sektörüne atılmaya hazırlanıyor. Şirketin Xbox Game Pass modeli ile piyasaya sürmeye hazırlandığı iddia ediliyor. Nedeni ise Netflix’in oyun pazarı ve denetlemeyi hedefleyen bir oyun yöneticisi işe alması olarak görülüyor. Haberler sadece bununla sınırlı değil. Hali hazırda şirket, oyun dünyasında tanınmış birçok oyun yöneticisi ile iletişime de geçmiş durumda.
Şirket, bu pazara Stranger Things‘in oyunu ile girecek. Öyle ki Netflix, GameSpot‘a yaptığı açıklamada, “interaktif eğlenceden daha fazlasını yapmaktan heyecan duyduklarını” belirtti. Şirket daha önce yayın platformu üzerinden, Black Mirror: Bandersnatch ve You vs. Wild gibi interaktif yapımları ile seçimlere dayalı hikayeler sunmuştu. Bunlar her ne kadar birer dizi ya da film olsa da bir oyun gibi servis edilmişti.
Netflix’in planladığı oyun servisinin kendi sitesi üzerinden mi yoksa ayrı bir marka olarak mı çıkaracağı, servisin indirilebilir ya da bulut tabanlı oyunlar mı sunacağı henüz belli değil. Akıllardaki sorulardan birisi de firmanın bu sektöre ne kadar yoğunlaşacağı ve ne kadarlık bir yatırım yapacağı. Eğer hedeflemeler büyük ise sektörün iyice kızışacağı kesin. Hizmetin ayrıca ne zaman piyasaya gireceği de şu an için belli değil.