Şarj çözümleri çılgın güç çıkışı seviyelerine ulaştığından, odak noktası yavaş yavaş saf hızdan güvenliğe ve daha geniş kullanım senaryolarına kayıyor. Etkinlikte şirket, akıllı telefonlar ve diğer ürünler için şarj çözümleri geliştirmedeki ilerlemesini açıkladı.
OPPO, şarj teknolojisinin yüksek şarj çıkışı seviyelerinde bile güvenli kalmasını sağlamak için beş katlı bir koruma sistemini kullandığını duyurdu. Bu sistemler Daha düşük empedanslı yeni bir Sigorta, Verimli Galyum Nitrür (GaN) Anahtarlar, Dahili Seri İki Hücreli Tasarım, Pil Güvenliği Algılama Çipi, Kompozit Akım olarak açıklandı.
Flaş şarj, hızlı şarj çıkışıyla biliniyor, ancak bu teknolojinin en son sürümü eskisinden daha akıllı. Bu değişiklik, şarj hızı ve pil ömrü arasında daha iyi bir denge sağlayacak. Marka pil koşullarını gerçek zamanlı olarak izlemeyi başardı ve bu da şarj gücünü cihazın ihtiyacına göre ayarlamasına olanak tanıyor.
Örneğin, cihazınızı gece boyunca şarj ediyorsanız, Flaş Şarj teknolojisi ‘rahatlama moduna’ geçer ve burada pil ömrünü uzatmak için gece boyunca telefonu yavaşça şarj eder. OPPO, 65W SuperVOOC sağlarken, bu teknolojinin 1500 şarj döngüsünden sonra bile pil kapasitesinin %80’ini korumaya yardımcı olabileceğini söylüyor.
Pil ters kullanım senaryosunda da çalışabilir. Acilen yola çıkmak istediğinizi varsayalım, bu Akıllı Şarj sistemi şarj çıkışını %20’ye kadar hızlandırabilir ve 4500 mAh pilin şarj edilmesi için gereken süreyi 36 dakikadan sadece 30 dakikaya indirebilir.
Ayrıca, telefonu kullanırken şarj ediyorsanız, aynı teknoloji telefonun aşırı ısınmamasını sağlayarak şarj sıcaklığı ile şarj hızı arasındaki dengeyi gerçek zamanlı olarak optimize ediyor. OPPO’nun flaş şarj teknolojisi, pilin kendi ısısını üretmesine izin vererek bu tür aşırı koşullarda bile hızlı şarjı mümkün kılmayı amaçlıyor.
Sıcaklık -20°C kadar düşük olsa bile, OPPO’nun Flaş Şarj teknolojisi, pilin kendi ısısını üretmesini sağlamak için akıllı bir algoritma kullanır ve sıcaklığını sadece 10-20 saniyede sıfırın altından 10°C’nin üzerine çıkarır. Pil bu sıcaklığa ulaştığında normal şekilde şarj olabilir. Bu çalışmalar gelecekte şarj teknolojisinde yol gösterici olarak kalacağı düşünülüyor.