Pazarlamanın yeni hedefi, teknolojiyi kullanarak müşteri bazında özel seçenekler sunmak ve kampanyalar yaratmak. Kurumlar satışları artırmanın ve marka değerini yükseltmenin en önemli parçasının müşteri memnuniyeti üst seviyeye çıkarmak olduğunu biliyor. Bu amaçla Oracle, Oracle Unity üzerinde gerçekleştirdiği güncellemelerle artık müşteri verisini tek bir platform üzerinde yorumlayarak pazarlamayı daha etkili ve kolay hale getirecek. Üstelik kurumlar müşteri verisini analiz ederken mevcut iş süreçlerini sekteye uğratmadan yollarına devam edebilecek.
“Oracle olarak müşteri verisini son derece ciddiye alıyoruz ve yeni çözümlerle yüksek maliyetli ve karmaşık müşteri analiz sürecini hafifletmeyi hedefliyoruz.” diyor Oracle’ın başkan yardımcısı ve Bulut departmanının başkanı Rob Tarkoff. “Unity sayesinde pazarlamacıların önündeki birçok engeli ortadan kaldırıyoruz. Unity geniş bir çatı sağlayarak, CDP üzerinde birleşen müşteri verisi üzerinde mevcut iş uygulamalarınızı kullanmanıza olanak veriyor. Bu sayede müşteriye özel pazarlama teknikleri geliştirmek nihayet mümkün oluyor.” Makine öğrenimi ile gelişen müşteri veri yönetim platformu Oracle Unity üzerine yapılan güncellemeleri birkaç başlık altında inceleyelim.
- Yeni B2B pazarlama özellikleri: B2C ve B2B için geliştirilen ilk platform olan Oracle Unity Oracle Eloqua ile birleşerek Unity bünyesinden otomatik olarak veri ve hesap çekip strateji geliştirmenize yardımcı oluyor.
- Davranışsal veri özellikleri: Gerçek zamanlı olarak toplanan ve değerlendirilen müşteri davranışları, Oracle Infinity bünyesindeki yapay zeka ile değerlendirip web sayfası, uygulama ya da satış noktasında müşteriye özel seçeneklere dönüşüyor.
- Yeni veri toplama özellikleri: Oracle Unity artık Oracle Fusion Bulut Müşteri Deneyimi (CX) uygulamaları ve her türlü web sitesi, mobil uygulama ya da dijital ortamda gerçek zamanlı olarak hem mevcut hem de yeni müşteriye dair veri toplayabiliyor.
Sektörde kısa sürede büyük ilgi gören bu gelişmelere One Trust’ın baş teknoloji sorumlusu Blake Brannon’ın sözlerini aktararak bu haberimizi sonlandıralım: “Son kullanıcı bazında özellikle onların tercihlerine dönük gerçek zamanlı veri toplama özelliğini uzun zamandır bekliyordu. Artık GDPR ve CCPA kriterlerini aynı anda karşılayan bu gelişmeler ışığında platformlar arası çalışarak müşteri okyanusu diye tabir edilen sonsuz ortamda çok anlamı işler ortaya koyabileceğiz.”