Otomobil üreticileri çip sıkıntısı nedeniyle araç üretimini azaltıyor

Bilgisayarlara artan talep nedeniyle çip tedarikindeki yaşanan soruna otomobil üreticileri, araç üretimini azaltarak yanıt vermeye başladı.

Raporlara göre, salgın nedeniyle tüketici talebinin yön değiştirmesi otomobil ve elektronik üreticilerinin küresel çip sıkıntısı ile karşı karşıya kalmasına neden oldu. Evden çalışma ile dizüstü bilgisayarlarda oluşan talep, PC’ler ve oyun konsollarında olduğu gibi önemli ölçüde arttığından çip üretim kapasitesi küresel olarak azaldı.

NXP Semiconductor gibi büyük otomatik çip tedarikçileri, otomobil üretiminin pandemiden beklenenden daha hızlı toparlandığını ve çip üreticilerinin yetişmekte zorlandığını söyledi. 

Tüm bunların etkisiyle Toyota, Nissan, Ford ve Fiat Chrysler Automobiles (FCA) gibi üreticiler, yarı iletkenlerdeki kıtlık nedeniyle araç üretimini azaltma kararı aldı. Honda da parça tedarikindeki etkiyi görmeye başladığını ve Suzuka fabrikasındaki Jazz (Fit) yerli üretimini bu ay yaklaşık 4 bin adet azaltacağını bildirdi.

İlgili Makaleler

Üretim adeti hakkında bilgi vermeyen Toyota, Texas fabrikasında Tundra pick-up kamyonunun üretimini azaltacağını söyledi. Nissan ise Japonya’daki Oppama fabrikasında üçüncü nesil Note’un üretimini azaltmayı planladığını açıkladı fakat kesintinin ne ölçekte olacağına dair ayrıntıları paylaşmadı. 

Kuzey Amerika’da Ford da Ford Escape ve Lincoln Corsair SUV’ları inşa eden Louisville, Kentucky montaj fabrikasındaki üretime ara vereceğini paylaştı. Daha önceden planlanmış bir haftalık tatili öne çeken otomobil üreticisi, hafta dolduğunda tesisin tekrar faaliyete geçmesini umuyor.

FCA’ya geldiğimizde ise üretici, Meksika’daki Toluca fabrikasında Jeep Compass üretimini erteleyeceğini açıkladı. Aynı şekilde üretimi ay sonuna kadar devam eden Brampton, Ontario fabrikası da bir müddet faaliyet göstermeyecek. 

Volkswagen de geçen ay karşılaştığı yarı iletken arzındaki kıtlık nedeniyle Çin’in yanı sıra, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki tesislerindeki üretimde zorladığını söylemişti. Alman otomotiv bileşen tedarikçileri Continental ve Bosch, yarı iletken bileşenlerin yetersizliği konusunda uyarıda bulundu ve üretimi artırdıklarını ancak bu tedarikin seviyelendirilmesinin zaman alacağını söyledi.

General Motors ve BMW ise çip kıtlığından henüz etkilenmediklerini ancak durumu yakından takip ettiklerini bildirdi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu