COVID-19 araçlara yerleştirilmiş teknolojileri de etkiledikçe, otomobil üreticileri sürücülere enfeksiyon bulaşma riskini azaltmaya yardımcı olmak için 4 belirli alana odaklanmalıdır. Bu alanlar arasında dezenfeksiyon, bulaşmanın olası tespiti ve sosyal mesafenin korunması sayılabilir.
Kuşkusuz, COVID-19 tarafından belirlenen yeni normal, pek çok şey gibi insanların nasıl seyahat ettiğini de etkiliyor. Enfeksiyon korkusu, bazı yolcuları toplu taşıma araçlarından uzaklaştırmaya başlıyor, insanlar özel araçlara ve paylaşılan hareketlilik hizmetlerine daha fazla önem veriyor. Bununla birlikte insanlar bu alanlarda da bulaşmaya karşı güvence istiyor ve bu ihtiyaca cevap olarak çeşitli teknolojiler devreye sokuluyor.
Tam da bu noktada otomotiv CIO’larının, COVID-19 enfeksiyonu riskini azaltmaya yardımcı olan dört teknolojiyi dahil etmek için iç ve dış teknoloji ortaklarıyla birlikte çalışması gerekiyor:
Kabin dezenfeksiyonu
Araba kabinindeki ultraviyole C (UVC) ışıkları, birkaç sık dokunuşlu yüzeyi dezenfekte etmek için kullanılabilir. Araçtaki mevcut plastik ve cam yüzeyler, kabin yüzeylerine dokunan sürücülerden ve yolculardan bulaşma olasılığını azaltmak için anti-mikrobiyal plastikler ve cam ile de değiştirilebilir. Bu dezenfeksiyon, otomobildeki iklim kontrolünün, mikrobiyal kontaminasyon miktarını azaltmak için kabini uzun süre ısıtabileceği bir ısı döngüsü ile de yapılabilir.
Kabin hava arıtma
Otomobil üreticileri, mikroplar ve kirlilikle mücadele için yeterli olduğu düşünülen PM2.5’e kadar hava kirliliklerini filtreleyebilen plazma hava temizleyicileri kurabilirler. Araç içi plazma hava temizleyicileri, birçok Asya ülkesinde nispeten yaygın bir şeydir, bu da teknolojinin benimsenmeye hazır olduğu anlamına gelir. HEPA filtreleri, hava sirkülasyonu için iklim kontrolü ayarlandığında kabin içindeki mikropları da filtreleyerek ortamı yolcular için daha güvenli hale getirir.
Bağlı araç işlevleri
Mobil uygulamalar aracılığıyla otomatik kapı kilitleri ve motor çalıştırma/durdurma eylemleri araç içindeki yüzey temasını azaltabilir. Mobil uygulamalar; test sürüşü, bayilik araç servisi, yol yardımı, evde bakım hizmeti ve eve teslim gibi araç satışlarında ve satış sonrası temassız hizmetler için kullanılabilir. Örneğin temassız ödeme, yolcuların otomobilin içinde otururken ödeme yapmalarını sağlayan ve enfeksiyona maruz kalma riskini azaltan başka bir bağlı araç uygulamasıdır.
İnsan-makine arayüzü
Etkili bir ses asistanının kullanılması kabin yüzeyleriyle olan teması azaltabilir. Duygusal yapay zeka (EI), yolcular ve araç arasındaki etkileşimi daha kişisel hale getirebilir ve aynı zamanda semptomların erken saptanmasına yardımcı olabilir. Örneğin duygusal yapay zeka, yolcularda öksürük ve ateş gibi görünür semptomları tespit edebilir ve sürücüyü bilgilendirebilir.