Son teknoloji ile donatılmış robotlar pandemi ile birlikte gösteri dünyasının bir parçası haline geldi. Özellikle vlogger’ların çektiği “Do You Love Me” gibi danslı videolar çok ciddi izleyici sayısı elde ediyor.
Geçtiğimiz aralık ayında Hyundai’nin ünlü robot üretim markası Boston Dynamics’i bir milyar dolara satın almasının ardından eğlence amaçlı robot kullanımlarına daha sık rastlar hale geldik.
Robot cenneti Japonya
2018 yılında dünya robot talebinin yüzde 52’sini üretim anlamında tek başına üstlenen Japonya adeta robotların anavatanı. Geçtiğimiz yıl 20 metrelik dev robotların kol ve bacaklarını hareket ettirmesiyle kendinden geçen izleyiciler adeta bir animenin içindeymişçesine heyecanlıydılar. Japonya’da oldukça popüler olan Gundam modelleri yaklaşık 1 milyar dolarlık sektör haline gelmiş durumda. Eğlence dışında Japonya, garson ve barista robotlarla hizmet sektöründe de başı çeken ülkelerden.
Büyüme kaçınılmaz
Özellikle sosyal mesafe ve hijyen kurallarıyla birlikte Walt Disney gibi hiç ummadığımız birçok firma müşterileri ile robotlar aracılığı ile bağ kurmayı tercih ediyor. Bugüne kadar fabrikalarda otomasyondan sorumlu robotlar artık animatör olarak da karşımıza çıkıyor. Araştırmalara göre robotik sektörü 2023 yılında en az yüzde 10’luk bir büyüme kaydedecek. Uluslararası Robot Federasyonu (IFR) robotların sağlık ve eğitim gibi yeni alanlarda da daha sık kullanılacağını ifade ediyor. Robot uzmanı Joanne Pransky, “İnsan temasının olmadığı yerde boşluğu robotlar dolduruyor. Bu süreçte insanların robotlara bakışı yumuşadı. Artık psikolog robotlar bile gerçek anlamda danışmanlık yapabiliyor.” diyor.