Mobilite, şirketlerin “ crowdsourcing ” adı verilen kalabalıkların, farklı türlerdeki kaynaklarından yaralanabilme imkanını, yaratıcı uygulamalar ile artırıyor. Bakınız Bounty… Şubat 2014’te kurulan Twentify şirketinin bir uygulaması olan Bounty, markalara, kitlelerin fikirleri ve işgüçlerinden yararlanma fırsatı sunarken, kullanıcılarına da para kazanma imkanı tanıyor.
Uygulamayı indirin kullanıcılar, bir harita üzerinde kendilerine en yakın olan görevleri görüntüleyebiliyor; gizli müşteri olma, ürün deneme, menü fotoğrafı çekme gibi çok vakitlerini almayacak bu görevleri gerçekleştirdiklerinde para kazanabiliyorlar.
Twentify kurucu ortaklarından İlker İnanç, “Bounty sayesinde firmalar saha bilgisine yazı, resim, video olarak çok hızlı, her yerden ve çok daha düşük maliyetle ulaşabiliyorlar. Akıllı telefon kullanıcıları ise boş zamanlarında basit görevler yaparak ek gelir edebiliyorlar” diyor.
1 haftada toplanabilecek veri, 2 saatte toplandı
Bounty, şirketlerin ihtiyaçlarına göre pazar araştırması, mağaza denetleme, çalışan denetleme, uygulama deneyimleme, rakip fiyat takibi gibi sayısız saha operasyonları için çözümler sunuyor. “Çok farklı sorunlara verimli çözümler üretebildiğimiz için perakende firmaları, bankalar, mobil operatörler, tüketici elektroniği firmaları, elektrik dağıtım şirketleri, girişimler gibi geniş bir sektör dağılımımız var” diyen İnanç, yakın zaman önce 5 bine yakın mağazası olan Türkiye’nin en büyük perakende şirketlerinden biri için rakip fiyat toplama projesi gerçekleştirdiklerini açıklıyor. “Kendilerinin geleneksel yöntemle 1 haftada toplayabildikleri veriyi sadece 2 saatte toplayıp, aynı gün sonuç raporunu kendileriyle paylaştık. Üstelik bu, geleneksel yöntemden 3 kat daha ucuza geldi” diye belirtiyor.
50 bin kullanıcı
İnanç’ın verdiği bilgilere göre Bounty’nin şu anda kullanıcı sayısı 50 bin düzeyinde. Şirket geçtiğimiz aylarda da yerli yatırım gruplarından TRPE Venture Partners’dan da 1 milyon dolar yatırım almış.
İnanç, “Potansiyeli yüksek çok önemli ülkeler var hedefimizde. En doğru adımı atmak için çeşitli araştırmalar yapıyor stratejiler planlıyoruz. Yurtdışındaki bir firmayla ortaklık yapmak, yurtdışı büyümesi için yeni bir tur yatırım almak, launching partner ile birlikte çalışmak gibi farklı stratejiler söz konusu. Ayrıca farklı ülkelerden iletişim halinde olduğumuz iş ortaklarımız da var. Bu süreçte yatırım aldığımız TRPE Venture Partners’ın tecrübeli yöneticileri ve danışmanlarından da önemli ölçüde destek alıyoruz” dedi.
36